Arhivă PDF începând din 1990 I Abonamente Revista 22 I Access Abonați PDF



De ce este PNL așa cum este în chestiunea Codului Fiscal
2015-07-21
17

În chestiunea Codului, PSD e partidul iresponsabil, dar coerent, iar PNL e partidul iresponsabil, dar năuc. D-l Klaus Iohannis, incapabil să comunice, este politicianul responsabil, dar mut.

 

De cele mai multe ori, ideile bune și soluțiile co­rec­te pierd în politica românească, pentru că sunt prost susținute, neacompaniate de inteligență și cr­e­dință, asediate de obrăznicie mincinoasă cu priză la popor. Dacă mai adăugăm și că, fatalmente, ni­mic - nici măcar ideea bună! - nu este pur și in­o­cent și că abilitatea ticăloșilor de a detecta răul în ceva, în principiu bun, este excepțională, vedem cât de greu îi este (mai) binelui să răzbească.

 

Reacția d-lui Klaus Iohannis la Codul Fiscal propus de Guvernul Ponta nu este foarte diferită de alte so­luții corecte care au sfârșit prin a fi sfâșiate de un val de tembelism popular iscat de o propagandă d­i­rect ticăloasă. Ponta comite, desigur, o porcărie po­li­tică de proporții cu acest Cod. Aruncă, inconștient și incompetent, în piața publică perspectiva tăierii de taxe, știind că poporul, sărăcit și sătul de aus­te­ritate, va jubila. Pe de altă parte, taie investițiile și se împrumută în ritm susținut, anume pentru a sus­ține această măsură care, repet, umple poporul de bucurie și, speră el, va umple PSD de voturi. Sunt sis­tematic refuzate discuțiile raționale despre aceas­tă propunere - adică, discuțiile într-un context ca­re să-i chestioneze și sustenabilitatea, și eficiența re­ală. Discuțiile serioase nu au nicio priză la Bu­cu­rești, iar competențele lipsesc, fără ca cineva să le simtă lipsa - de aceea suntem așa cum suntem, mi­tici la porțile Orientului.

 

Nu orice tăiere de taxe este o fericire, deși, în sim­pli­tatea sa, poporul așa percepe. D-l Klaus Iohannis a avut atitudinea corectă. În fond, trimițând Codul înapoi în parlament, Klaus Iohannis solicită o nouă discuție, mai profundă, asupra sa. PNL, cu excepția d-lui Cătălin Predoiu, a bâjbâit-o în stil blagist. Ba că tăierile de taxe sunt bune (cine ar putea spune vreodată că sunt rele?), ba că alte măsuri din Cod nu sunt - dar că, totuși, Codul trebuie votat. În ches­tiunea Codului, PSD este partidul iresponsabil, dar coerent, iar PNL este partidul iresponsabil, dar nă­uc. D-l Klaus Iohannis, incapabil să comunice, es­te politicianul responsabil, dar mut. Așa arată fron­tul politic acum. Privitori la acest front, avem o ma­să populară care vrea tăieri de taxe fără să-i pese că mâine, la întoarcerea inevitabilă a vremurilor gre­­le, cineva va fi nevoit să le ridice iar - adică, exact atunci când ele trebuie scăzute pentru ca să pu­tem respira cu toții, ele vor trebui ridicate, pen­tru că nu vom mai avea unde să le scădem. Așa cum pu­tem reproșa PNL că e înfricoșat (vom vedea de ce) și d-lui Klaus Iohannis că tace, nu putem re­proșa poporului că e popor și nici PSD că este un partid de rechini fără scrupule - așa sunt ei făcuți să fie.

 

Dar atitudinea PNL mi se pare că relevă ceva im­por­tant pentru identitatea acestui partid pestriț și flasc ce se pretinde a fi de dreapta. Să privim mai atent!

 

De o parte, segmentul pedelist al PNL trăiește stri­vit între o rușine și o teamă: rușinea de ce au fost și teama de ce vor fi. Acești oameni au fost parcați în acest garaj strâmt și în­tu­necat, fără ieșire înainte, de geniul d-lui V. Blaga, în a cărui competență politică cred, orbește până la ridicol, toți pe­de­liștii. Cum de pedeliștii cred în omul ca­re le-a desființat partidul din cauza ce­lor mai slabe rezultate electorale și cum de pedeliștilor unirea lui cu PNL li s-a pă­rut că e o salvare rămâne să discutăm al­tădată. Eu, dimpotrivă, cred că fu­zi­u­nea PNL-PDL nu a fost o idee prea bună nici pentru țară, nici pentru dreapta și nici pentru cele două partide. Poate, cu altă ocazie, voi explica de ce. Acum, aș vrea să rămân la atitudinea pedeliștilor din PNL. După cele ce s-au întâmplat în Grecia, mă așteptam ca foștii pedeliști să spună răspicat că ei, așa cum erau, cu nimic diferiți de pesediști sau de pe­ne­liști, cu toate păcatele lor, au avut cu­rajul de a lua măsurile care au salvat Ro­mâ­nia de o asemenea nenorocire. Că pro­paganda extrem de eficientă a PSD a distrus credibilitatea unui partid care - repet, cu toate viciile lui - a avut curajul să facă ce trebuia, asta este de reamintit acum, când d-l Iohannis este pe cale să pățească aproape același lucru. Dar, as­cunși sub fustele d-nei Alina Gorghiu, pedeliștii n-au zis nici „pâs“. Mi se pare ciudat să fii un politician căruia istoria îi dă dreptate și să nu ai măcar curajul de a o spune. Dar adevărul este că PDL, sub luminoasa conducere a d-lui Blaga, s-a desființat. Acum, sunt toți peneliști. Eu înțeleg ce vrea să spună V.V. Ponta când acuză PNL că e PDL. Face un joc per­dant de imagine, dovedind a mia oa­ră că n-a învățat nimic din campania elec­torală în care a jucat până la dis­pe­rare cartea anti-Băsescu și a pierdut la­mentabil. Dar adevărul este că nu PDL a înghițit PNL, ci PNL înghițit PDL. Nu PNL s-a pedelizat, ci PDL s-a penelizat. Așa se face că avem, acum, această slă­bi­ciune politică în partidul d-lui Iohannis.

 

Pe de altă parte, vechii peneliști trăiesc, în continuare, cu USL în suflet. În mod natural, liderii PNL din anii 2008-2012, care sunt și lideri ai PNL acum (căci, în afară de plecarea d-lui Antonescu și ve­nirea d-nei Gorghiu, nimic nu s-a schi­m­bat, de fapt, în fruntea PNL), se simțeau apropiați de PSD, le plăcea cu PSD, or­ga­nizau împreună acțiuni politice de care erau foarte încântați. Conjunctura i-a împins în altă direcție, dar sufletul lor a rămas cu socialiștii de tip Ponta, de care îi leagă amintirile unui trecut glorios.

 

Greșeala pe care o face PNL este că a rămas un partid rudimentar în gândire. Mediocru condus fiind, PNL crede în teoria valurilor electorale. La alegeri, spu­ne această teorie, se ridică câte un val - fatalitate! Dacă valul e cu tine, poți să fii prost ca noaptea și hoț ca Ponta, câș­tigi. Dacă valul e împotriva ta, poți să fii briliant și cinstit ca Isus Cristos, pierzi. De aceea, PNL e un partid to­ro­pit, care se întâlnește în ședințe sterile și nu face altceva decât să spere că îi ia valul cel bun, și nu valul cel potrivnic. Codul Fiscal, se tem ei, poate fi seismul care va genera, în 2016, valul tsunami îm­potriva lor. De aceea, PNL stă la cu­tie, în propria-i mediocritate, și nu are nici măcar minimul curaj de a suplini lipsa de capacitate comunicațională a președintelui Iohannis, culmea!, când acesta are dreptate.

TAGS : Sever Voinescu Cod Fiscal PNL Ponta propaganda PSD taiere taxe Iohannis
Recomandari
Comentarii
Valentin Munteanu 2015-08-17
Suntem mici la porțile Orientului din cauza elitei. Elita instaurata prin meritocratie, exact ca in comunism. Din cauza elitei care dorește sa fie si ochi critic si cu ciolanul in mana. Ne-am saturat! Am trăit 25 de ani sub o nomenclatura si încă 25 de ani sub cea noua. Daca nu va interesează natia măcar lăsați-ne! Ajunge!
Liviu 2015-08-04
Sever, gresesti. Codul fiscal se poate aproba, taierile de taxe sunt bune. Problema este alta, si vad ca toata lumea politica evita sa o discute - modul in care sunt colectate taxele. Se merge foarte mult pe principiul gresit "companiile fura"! Si se inspecteaza companiile, cand buba este in alta parte - la persoane. Daca fiscul ar proceda altfel, nu s-ar pune problema veniturilor statului. Astfel, daca fiscul ar proceda ca in America : ti-ai luat o proprietate sau o masina scumpa. Te vede cu masina scumpa pe strada - vine fiscul in 2 zile peste tine si te intreaba de unde ai banii. Daca poti dovedii ca i-ai obtinut legal, e OK. Daca nu, plateste tata taxele aferente + amenda aferenta. Si atunci sa vezi bunastare. Si se vor putea taia si taxe si vor fi si bani. Ca la cati bani negrii sunt pe piata, are balta peste. Doar ca aici e o problema - oare cati politicieni vor fi afectati, daca fiscul procedeaza astfel?
eva 2015-07-26
Am ramas o admiratoare a dvs dle Voinescu.Sunt in acord cu dvs privind faptul ca pdl+pnl=0. Vorbiti despre pnl ca despre o forta de dreapta. Eu nu cred nici ca e o forta si nici ca e de dreapta. pdl a fost incapabil sa-si sustina masurile dar sa se si opuna acestora ! Nu a cerut niciodata usl sa spuna ce cred ei ca ar trebui facut, care ar fi fost masurile alea miraculoase, altele decat cele luate care ar fi rezolvat situatia. PNL nu ne-a spus niciodata ca a gresit cand s-a vandut , contra 50% oferiti de adversar (fata de un 15%traditional) . PNL actual nu a spus macar anul asta o propozitie din cele pe care le asteptam ! Deci, care dreapta ? Care Cod fiscal ? A fi sau a nu fi 19% ?! Am vazut ca se poate face intr-o noapte la loc 24% si cel mai probabil va trebui sa intram toti in jocul de barbut initiat de psd prin ceea ce ei numesc masura ce vizeaza DEZVOLTAREA cand de fapt nu este decat o revenire normalitate ...
taran 2015-07-25
D-le Voinescu, Ma delimitez de analiza dvs care se vrea super-docta. Blaga este eroul Ardealului pt ca ne-a scapat de Udrea (implicit si de Basescu) si apoi de Ponta. Dvs? Regret lipsa dvs de viziune politica.
mihailstanciu 2015-07-24
Toata discutia despre (i)responsabilitate ar deveni inutila daca s-ar publica cifrele(existente)deficitului bugetar care s-arproduce prin implementarea codului fiscal ,insotit,pour la bonne bouche,de legea salarizarii.Toata lumea ar vedea cum ne luam avant sa sarim in prapstia in care aproape ne-a bagat Tariceanu.Cat despre bizareria sinuciderii unui partid care a dat cel mai bun Presedinte al tranzitiei, ca sa satisfaca rachiuna unui singur om,,asta este un subiect care poate ar trebui sa-l dezvoltati candva beneficiind de inside information pe care o aveti.Este pierdere de timp sa asteptam responsabilitate si deschidere de la un partid si un presedinte care nici macar nu vor sa recunoasca ca in 2012 erau coconspiratori la daramarea statului de drept.
silicon_v 2015-07-23
Un articol corect, dupa parerea mea. Cam asa e "inghetata" piata noastra politica in acest moment. Eu am crezut ca dupa perioada Basescu-Antonescu-Ponta (care e si el deja istorie, fie ca accepta, fie ca nu), linguroiul istoriei o sa ridice de la fundul cazanului figuri noi in fata. Sa avem un pic de primenire. Deocamdata, nu. Dragnea, Blaga si Gorghiu (plus randul doi din partide) nu inseamna un suflu nou, nici pe departe.
Catalin 2015-07-23
Domnul Voinescu: cu numaratoarea cum mai stam?
Irina 2015-07-22
Da,PNListii au inghitit pe PDListi,pe care i-au redus total la tacere sau i-au transformat in niste tamaietori penibili ai lui Iohannis cel Plimbaret si MUT.Si,mai am o nedumerire!De ce atatea luni(cat s-a lucrat la acest Cod) Presedintele nu a initiat consultari cu partidele,Guvernul,l-a mai tinut o luna dupa votare si pe urma,hodoronc,tronc il retrimite la Parlament.Ca sa nu mai spun de atitudinea PNLului care a votat si chiar spuneau ca PSD i-a furat masurile,iar acum,dau inapoi!PSD si PNL aceeasi mizerie!
Liviu din Timisoara 2015-07-22
PNL-ul ar face o imensa prostie daca s-ar inghesui la guvernare, in conjunctura actuala . Singurul lucru intelept ar fi sa faca nota de plata pentru PSD, dar cu cifre, nu lamentari. Si , sa-i lase asa vreo 10 ani ...spre binele romanului mancator de mititei si bautor de bere in campaniile electorale. Acelasi PNL trebuie sa se ocupe de educatia non-formala, de tineret ...sa vada ca "poporul" vasluian se pune pe violul in masa ...sa desfiinteze tampeniile de emisiuni CAN-CAN, demascandu-le regia, argumentele... Asta asa, sa nu devenim iremediabil imbecili .
Corneliu C 2015-07-21
Domnule Cotoi, salut cu satisfactie anticomunista marirea frecventei compunerilor dvoastra. Sunteti un guignol tot mai important in galeria 22. Am o singura debusolare: ochii dvoastra care par sa priveasca in directii usor diferite. Rog sa va focalizati pe dreapta, nu as vrea sa fiti confundat cu fostul guignol de dreapta si coleg la Cotidianul FNI, actual guignol de stanga, Rogozanu Costy. Hai va rog. Tchussi si tineti-o tot asa, ca nu stiu ce m-as face fara dvoastra si colegii guignoli.
mihailstanciu 2015-07-24
probabil ca satisfactia arfi fost si mai mare daca ramaneai in comunism,judecand dupa alergia la discutii,lipsa de legatura a comentariului cu articolul comentat si si tendinta de a confunda injuria cu argumentul.Si o corectie:nu aveti o singura debusolare ci foarte multe
BASCA 2015-07-21
Dupa esecul previzibil al USL,big PNL este noua umbrela de ploaie a ambelor partide componente.PDL se rusineaza ca a fost condus autoritar de Base si i-a facut acestuia toate mendrele iar PNL e rusinat de alianta nefasta cu comunistii,toate rusinile astea sunt postume evident,in rest toti au avut de castigat doar RO de pierdut.Pacat ca intelectualii de genul dlui Voinescu au fost retrimisi in biblioteca de gloata ignara a politicianului de mahala.Ce le lipseste domnilor:Voinescu,Preda,Baconschi,TRU,Muresan etc ca sa aiba succes in politica, sau si in politica,sper ca nu un Basescu.
victor 2015-07-21
Nu, domnule Voinescu, PDL s-a desfiintat sub conducerea lui Traian Basescu. Din pacate pentru cei care au creyut in fostul presedinte sau in fostul PDL.
MIHAI 2 2015-07-21
E l-am vazut ieri pe Primarul Boc oficiind mai multe casatorii pe o platfoma situata 40 de metri inaltime. Este genul de abordare BASISTA - STANDARD. Ce altceva putea face Boc dupa ce in istoria lui a cazut odata in modul cel mai propriu in cap, de la 10 metri ? Sa se urece la 40 ! Mai nou, desi Uniunea Europeana a abandonat cu vadit dezgust politica AUSTERITETII la noi se lucreaza din greu la RESAPAREA mascaricilor Boc si Basescu , penibilii doctori ciomu ai economiei Roanesti. Chestia se face de regula pornindu-se de la EXEMPLUL GRECIEI. Exemplul Greciei este insa asa - ca aia nu au acceptat austeritatea si batjoura , ca s-au luptat cu toata lumea si ca pana la urma li s-a inundat , in sensul ca de ieri TVA ul le-a crescut ametitor la 23 la suta. L a noi e 24 la suta !
gabarelo 2015-07-27
E clar ca nu intelegi nimic. Mai ia o bere!
MIHAI 2 2015-07-24
Nu e clar de ce dezastruoasa Grecie, acum dupa ce a fosst dojenitaa, pusa in discutia colecivului de oameni ai muncii , satirizata de brigada artistica si de gazeta de perete....de ce plateste TVA doar 23 la suta . Si de ce Romania lui Boc si Basescu , cea care nu a cracnit , mancand toate bataturile....de ce de 5 ani plateste TVA 24 la suta. Ba Johannis sugereaza ca ar mai plati si in continuare. Nu de altceva , dar cand mi-e sete eu nu beau PIB, ci bere la care se observa imediat ca spuma ocupa un sfert de halba. Acum daca ti-am facut si un desen banuiesc ca e clar.
Liviu din Timisoara 2015-07-22
Nene, datoria Greciei este la 132% din PIB ! Ce nu-i clar ?
Total 17 comments.
1027
 Bref
 Media Culpa
 Numarul Curent
DESENAND (CA) LUMEA
 Vis a vis
 Scrisori de la cititori
 Prieteni 22
.