Arhivă PDF începând din 1990 I Abonamente Revista 22 I Access Abonați PDF



NU vom vota!
2012-07-24
80

Boicotul referendumului constituie un refuz justificat de a cauţiona o putere abuzivă şi mincinoasă, care modifică regulile în timpul jocului şi refuză să precizeze de la început condiţiile atribuirii victoriei.

În timpuri normale, ar trebui să ne du­cem la referendumul din 29 iulie. Im­plicarea cetăţenească se realizează prin vot, nu stând acasă. Dar acestea nu sunt timpuri normale: în câteva zile, USL, alături de aliaţii săi din UDMR şi UNPR, a decapitat ilegal conducerile par­la­men­tului, a legiferat prin ordonanţe de ur­genţă în mod neconstituţional, a demis un Avocat al Poporului inconfortabil, l-a suspendat pe preşedinte fără temei. Nu­mai scandalul imens din presa inter­na­ţională şi presiunile nemaivăzute ale Co­misiei Europene, precum şi ale unor pu­teri precum Germania, SUA sau Marea Britanie au încetinit sau amânat în oa­recare măsură asaltul USL asupra ins­ti­tuţiilor statului, având drept ţintă finală justiţia. Acum, în campania pentru re­fe­rendumul de demitere a preşedintelui, USL dispune de forţe covârşitoare: cea mai mare parte a primăriilor ţării, toţi prefecţii, deconcentratele. Dispune apoi de mijloace de propagandă puternice prin televiziunile lui Dan Voiculescu. Majoritatea populaţiei, încă traumatizată de măsurile de austeritate ale fostei gu­vernări, pare să nu înţeleagă bine miza demiterii preşedintelui Traian Băsescu. Ea nu a devenit suficient de sensibilă la criticile europene şi nu realizează su­ficient implicaţiile lor pentru următoarele luni şi ani. Deruta şi dezorientarea pre­cumpănesc în multe dintre straturile şi categoriile sociale.

În această situaţie, credem că boicotarea referendumului cu scopul invalidării sale este unica soluţie rezonabilă pentru cei care, voind să spună NU, doresc totodată să facă şi un gest eficient, chiar dacă lipsit de spectacol. USL se teme de in­validare, dovadă prelungirea progra­mu­lui de vot până la ora 23. Dovadă pla­nurile de a atrage la vot prin organizarea de tombole şi concursuri. Dovadă mai ales ordonanţa de urgenţă invalidată de CCR. Absenteismul – acesta este punctul slab al celor pe care o parte a presei i-a numit „pucişti“! Este cazul atunci să ne folosim în mod legal şi legitim de acest punct slab, readucându-l astfel la Co­tro­ceni pe Traian Băsescu, unica forţă care s-ar mai putea opune unei preluări totale a puterii.

Se spune însă că, odată revenit la Co­tro­ceni fără un nou mandat popular, pre­şedintele nu va avea nicio o putere. Fals: va avea toate puterile conferite de Cons­tituţie şi de legi. Va avea un cuvânt greu în numirea noilor şefi la Parchetul Ge­neral şi DNA, în numirile la Înalta Curte. Va reprezenta România la Bru­xelles, conform deciziei Curţii Cons­tituţionale, decizie încălcată recent de primul ministru, Victor Ponta. În sfârşit, după alegerile din toamnă, el îl va nominaliza pe viitorul prim-mi­nistru. Mandatul său popular, ex­pri­mat prin votul din 2009, expiră abia în 2014. Este probabil, de altminteri, că, în cazul invalidării re­fe­ren­du­mu­lui, puterea va căuta cu disperare al­te mijloace prin care să oprească sau să întârzie reinstalarea preşedintelui Băsescu şi numai presiuni interne şi in­ternaţionale considerabile o vor de­termina să cedeze.

Înţelegem şi respectăm motivele pen­tru care preşedintele Băsescu nu-şi do­reşte o victorie la „masa verde“. Dar în condiţiile date, o victorie, fie şi „la masa verde“, valorează mult mai mult decât o înfrângere „pe te­ren“ – foarte probabilă în cazul în care partizanii lui NU se vor duce ma­siv să voteze.

Ar mai fi de adăugat şi că presiunile in­ternaţionale exercitate asupra pu­terii de la Bucureşti au fost în mare mă­sură şi în direcţia respectării de­ciziei CCR, prin care se asigură un prag de validare a referendumului. Oa­re ne vom comporta ca şi când toa­te aceste presiuni au fost de prisos?

Pe scurt, boicotul referendumului cons­tituie un refuz justificat de a ca­u­ţiona o putere abuzivă şi mincinoasă, care modifică regulile în timpul jo­cului şi refuză să precizeze de la în­ceput condiţiile atribuirii victoriei. Dar boicotul pare a fi mai ales sin­gu­ra politică pragmatică din acest mo­ment în vederea stopării avansului acestei puteri. A vota NU demiterii abuzive a preşedintelui e, cu si­guran­ţă, un gest de responsabilitate civică; dar a NU vota este, în plus, şi un gest eficient în aceeaşi direcţie – ultimul care ne-a mai rămas. //

TAGS :
Recomandari
Comentarii
Bye, bye, paiatzo ! 2012-07-30
Azi la ora 8:00 domnul Antonescu isi va lua catrafusele de la Cotcoceni. Aaaa, nu azi, cam pe miercuri....si i se va restitui si ceasul cu cuc
I`m proud ! 2012-07-30
Ich bin ein Ardeleaner! ..
Boicotam 2012-07-29
Obersturmbannfuhrerul Sova a zis ca nu au transmis ei SMS-uri. Uitati-va ce colectie de muiane suspecte pe A3. Share Flag
Swan 2012-07-28
Eu inca nu stiu ce sa fac. Nu sunt convinsa ca ideea cu boicotul e buna. Daca se realizeaza cvorumul, voturile impotriva demiterii nu se vor vedea nicaieri. Va fi victorie absoluta a USL. Faptul ca unii dintre noi vor vota nu, iar altii deloc ne scindeaza si face sa para ca suntem mai putini decat ceilalti.
Mirel 2012-07-28
Asta seara "am luat pulsul" intr-o comuna "rosie" de 8 ani, unde primarul (PSD) a castigat la locale cu 80%. Am stat la "o bere" cu vreo 20 de sateni cu varste cuprinse intre 30-50 ani...bineinteles a urmat intrebarea ce facem pe 29. Spre surprinderea mea toti, fara exceptie, i-au umplut frigiderul lu` Ponta. Nu-mi venea sa cred asa ca i-am lasat sa vorbeasca. De fapt, incercau sa-mi explice mie ca nu are rost sa merg la vot :))
Adrian 2012-07-28
Duminica asta e recensamantul prostilor. Cei care va simtiti, vedeti sa nu-l scapati, mergeti la sectiile de votare.
pciliuta 2012-07-31
Prostii astia care s-au dus pentru NU nu iubesc smecheria, sunt din aluatu' ala special al celor care se duc 300 la Termopile.Problema e ca Leonida nu a fost. Ce este onorabil aici? Tot ce detestam la ceilalti s
Mariana 2012-07-28
Cam infatuat,domnule asa zis "Socrate",dar mai grav mi se pare faptul ca esti inveninat de ura,ura care ti-a blocat uzul ratiunii.Tot ce faci pare sa fie "de ciuda'.Auzi,cateva carti si sute de articole....Ar trebui sa-ti dai numele ca sa putem verifica,desi nu prea as avea indoieli:esti din tagma lui Ponta cu siguranta.
Socrate din Medgidia 2012-07-28
Ei bine, Adrian, am sa merg. Uite, am masterat luat pe bune, PhD frantuzesc, altul românescu, am publicat cateva carti, sute de articole şi, spre ciuda ta, voi merge sa votez impotriva lui Basescu. Stiu ca te doare la salariu si prime, ca vor desfiinta biroul ala de la PD de unde-ti scrii tu mesajele patetice si semianalfabete... dar voi merge doar pentru ca vreau sa crape Basescu si unii ca tine... de ciuda... Apoi facem plingeri penale impotriva unora care ne-au ipotecat viitorul... Poate ca si tu esti printre ei... asa ca pazea.-...
Cel care se crede fraier 2012-07-27
1. folosirea pluralului ( ie "noi") se aplica celor care merg duminica la sectiile de votare, si vor fi mai multi decat 1 (unul). 2. a indemna electoratul sa stea acasa, desi "din postura de presedinte ales al Romaniei, nu pot refuza prezenta intr-o institutie fundamentala a statului roman ca referendumul, Parlamentul" ma face sa cred ca sunt LUAT de fraier: EL nu are de ales, eu pot sa validez (sau nu) o lovitura de stat. Cum inteleg asta ? Dublu limbaj ? Dubla masura ? 3. cum considera UNII prezentarea la urne de duminica a explicat "in extenso" Liviu din Timisoara. Doar curios, din care "democratie" vin ideile domniei sale, cea "siluita, a USL" sau "democratia de opozitie" ? aaaa... am priceput, era "un spirit de gluma", nu-i asa ? Si, cu voia dvs, ultima pe lista.... Atat in comentariul 25.07.2012 | Mihai, cat si in articolul "Nerusinarea cu gura mare. Minciuna cu Legea referendumului" - Andreea Pora, 05.07.2012, se fac referiri la o decizie din 2007 a CCR. Mai este de actualitate acea solutie sau acum nu mai convine ?
Liviu din Timisoara 2012-08-02
Se pare ca deja se pot face diferentele fara probleme ; asa incat, clonelor, puteti scrie mai departe. Diversiunea voastra a fost demontata pe aici. ( Cel putin ati dat dovada de o minima decenta si l-ati scos de pe fir pe agramatul ala care incepuse ...)
Pentru USLinos 2012-07-28
Dar cine e Liviu din Timisoara? Este un indicativ securistic pentru biroul de la etaj de la sediul PDL din Modrogan... Cei trei Liviu de acolo sunt platiti mai bine pentru ca, cica sunt intelectuali si scriu in revista 22. Diversiunea e a voastra ca nu va puneti de acord cind dati iama la oala cu rahat.
USLinos 2012-07-28
nu esti adevaratul Liviu din Timisoara! esti un uslinos diversionist, ca toti Pontanacii vostri
Liviu din Timisoara 2012-07-27
Domne, nu prea aveti umor...De fapt, voi merge la referendum si voi vota DA pentru ca o merita cu virf si indesat. Acum sunt suficient de transparent?
Liviu din Timisoara 2012-07-26
Propun sa fie instalate camere la fiecare sectie de votare. Sa vedem care sunt hienele rosii care se duc la vot si dupa ce sunt identificate si le sunt luate datele din listele electorale, sa-i dam in judecata pe ei si familiile lor pentru ca au participat la referendum, destabilizind tara si fiind complici la lovitura de stat. Procesul sa fie monitorizat de organizatiile nonguvernamentale GDS si altele. Tribunalele speciale sa aiba procurori pe dl Radu Filipescu si pe dna Pora pentru ca se pricep la legislatie si la principiile democratiei. Cei care se vor duce la vot sunt niste vinduti care trebuie distrusi. Sa mai facem un canal sau o Casa a Poporului.
Liviu din Timisoara 2012-07-27
Iar scrii in numele meu ... clona !
Traian Basescu 2012-07-26
a adaugat ca, "din postura de presedinte ales al Romaniei, nu poate refuza prezenta intr-o institutie fundamentala a statului roman ca referendumul, Parlamentul" ... altfel "nici eu nu m-as duce sa validez o lovitură de stat". Sa pricepem ca "presedintele ales al Romaniei" NU poate refuza validarea unei lovituri de stat .. dar ne lasa noua fraierilor optiunea validarii ? Sau ca prietenii din UE ar vedea cam stramb daca TB nu ar participa la vot (desi cere electoratului sa stea casa) ?
Cui se crede fraier 2012-07-27
@ "ne lasa noua fraiierilor optiunea validarii" D-le, nu ştiu de ce dumneata te consideri fraier şi de ce foloseşti pluralul ("noi"), dar te rog să realizezi că cei care aleg opţiunea care nu îţi convine dumitale, NU vă consideră fraieri. Asta e diferenţa dintre democraţia siluită, a USL-ului, şi democraţia de opoziţie.
Adrihan 2012-07-26
Oricum, este bine ca toti ce vor absenta de la vot si vor putea merge pana la sectia la care sant arondati, sa verifice seara, pe la 22.30, daca a semnat cineva in locul lor pe lista de alegatori. Daca da, atunci cel ce este responsabil pentru lista respectiva, cel care le verifica documentele de identitate celor care se semneaza pe lista, are o problema penala serioasa si e pasibil de cativa ani de puscarie.
rezon 2012-07-25
Mai intai, cateva vorbe despre democratie. Am mai spus de cateva ori, democratiile constitutionale moderne au doua elemente la fel de importante: electoral si procedural. Politicienii vor avea mereu tendinta de a accentua fie pe unul, fie pe celalalt, in functie de ce îi avantajeaza. Dupa parerea mea, elementul procedural este extrem de important, pentru ca prin el sunt introduse limitarile / safeguards / contra exercitarii abuzive sau opresive a puterii de stat sau a vointei majoritatii. Intr-o democratie constitutionala se voteaza mult, in diferite locuri si cu diferiti participanti (parlament, consilii locale, popor etc), dar intotdeauna votul este un excercitiu circumscris, delimitat de proceduri de ordin superior. Aceste metareguli sunt la fel de importante ca si votul in sine. Acum, despre "decont". Nici mie nu mi-e prea clar ce inseamna. Un numar foarte mare de oameni vor fi frustrati ca votul lor nu va avea efect. Enuntul e factual corect. Dar e corect si un alt enunt. Un numar (mai mic) de oameni sunt si vor fi frustrati ca regulie si proceduri constitutuve democratiei au fost calcate in picioare de o majoritate care a decis sa le suspende. Mi-e greu sa aleg ale cui frustrari sunt mai importante. Ale primului grup, pentru ca e mai numeros? Ale celui de-al doilea grup, pentru ca adevarul nu e in mod necesar opinia mai larg impartasita? Exista invataminte ale acestei crize pentru toata lumea. Si pentru USL si pentru Basescu si pentru boicotisti si, da, chiar si pentru cei foarte multi votanti DA. Nimeni nu e scutit de la tragerea unor invataminte in virtutea numarlui sau a puterii detinute. Unul din lucrurile pe care ii invatam pe copii este sa invete sa-si amane satisfacerea imediata a dorintelor. "Delayed gratficatiom" e valabila si in politica, mai ales in politca democratica. Nimanui nu trebuie sa i se permita sa se comporte ca uu copil razgaiat, care se tranteste in fund, se zvarcoleste si tzipa ca vrea jucaria ACUM. In pedagogie, numim asta un esec educational. In politica, se numeste esec democratic.
Nelu 2012-07-27
Doar o observatie de esenta: cei care se trantesc in fund, se zvarcolesc si tzipa ca vor jucaria ACUM sunt Ponta si Antonescu. De mai bine de doua luni este evident ca, pe langa faptul ca au trecut pe langa procesul educational ca gastele prin balta, mai sufera si de infantilism politic (pentru a nu mai spune ceea ce este evident, si anume, ca sunt complet imaturi, adica sunt niste copii imbatraniti fara vreun sens si vreun model corect in viata).
Un cetatean ! 2012-07-26
-Nimanui nu trebuie sa i se permita sa se comporte ca uu copil razgaiat, care se tranteste in fund, se zvarcoleste si tzipa ca vrea jucaria ACUM. In pedagogie, numim asta un esec educational. In politica, se numeste esec democratic- Este adevarat ca pedelistii se comporta ca niste copii razgaiati si alintatati 1Mai trebuie sa invatati lectia democratiei,sa acceptati regulile jocului democratic,sa fiti vigilenti si cu constitutia pe masa si cu gandul ca in democratie opozitia are si ea drepturi!!!!!
anamaria 2012-07-26
scurt, concis si la obiect.
Si daca cumva mergeti la vot 2012-07-25
PARTIDUL stie !!! Presedintele PDL Cluj, deputatul Daniel Buda, a declarat, miercuri, intr-o conferinta de presa, ca filiala judeteana a partidului va instala camere video la intrarea in toate sectiile de votare din judet pentru supravegherea referendumului.
Costache 2012-07-25
"Va rugam nu folositi diacritice! Intrucat nu toate sistemele de operare au acelasi tip de diacritice, textele pot aparea cu semne grafice care sa le distruga coerenta. Va multumim!" Va multumesc si eu ca ati instituit cenzura comentariilor care nu va convin, chiar daca nu folosesc diacritice... :)))))))
TACEREA MORTII 2012-07-25
NORMALUL si A-NORMALUL in Romania si FUGA-N MUNTI .... ....Din 28 decembrie 1989 cind totii s-au pupat cu totii in piata endependentei si entelectualii cu Iliescu si Petre Roman si Gasca, de-atunci totul e " normal " , folosim natural, liber, Normal, termeni ca “ democratie ” , " oameni politici " , “ libertate ”, “ libertate de exprimare ” … ..IN Realitate in mod FALS, deturnind astfel, de 22 de ani, adevarurile despre cum societatea romaneasca a evoluat… ..Dupa cite stim Referendumul este o INDATORIRE CETATENEASCA .....Boicotul este in acest caz o forma de Lasitate.....Stiu ca nu va place...... Dar acesta este pur si simplu adevarul ...Educarea cetateneasca Trebuia inceputa din 28 decembrie 1989 DIND EXEMPLE EXEMPLARE nu balamajind-o caldutz romaneste ca anumite persoane importante nu spui cine, foarte importante, chiar din Grupul Dialogului Social, care de-atunci lipa-lipa, moale –moale, se fofileaza subtil intelectualiceste, iar mai nou CENZURIND comentariile care nu convin prietenilor de “ partid ” ....... Ginditi-va la ce urmeaza, la urmatoarele alegeri din toamna, peste doi ani, si altele. ...Democratia nu se cladeste prin REFUZ ci prin Asumarea Constienta a Responsabilitatii Individuale intr-un TOT, Poporul....Daca ceea ce se intimpla in Romania azi, unde afirmati nimic " nu mai e Normal ", gindindu-ne in mod serios ca excesele actualei puteri care a decapitat in stinga si in dreapta si care a instaurat prin " puci " o " dictatura " POATE ca se impune o Noua Revolutie.....pentru ca Nu trebuie uitat, " aceasta putere " va ramine in loc, pe loc, inca multa vreme .....si ca Razboiul este lung. ..... ...Educarea trebuia inceputa acum 22 de ani, Scolile trebuiau formate din 1990 tocmai cu domnii care atunci s-au repezit la scaune si s-au infruptat din Prajitura Otravita oferita Cadou-Gratis de Iliescu, Petrica Roman si Gasca. ...CIUDAT ! NU ? ...La " masa verde " nu se cistiga NIMIC, nu se pierde o batalie, SE PIERDE TOTUL. ..Si-apoi daca exista cu adevarat o " masa verde " in Romania eu o maninc cu tot cu scaune ....Exista multi Cai verzi pe pereti, ASTA DA ... Cai verzi, vise si iluzii.... Si multa palavrageala.... Si mult Normal romanesc de la 48 incoace, pe care il cultivam cu grija. E NORMAL ! Ce nu-i Normal in Romania ? ! ? Totul si Nimic !
Dobre 2012-07-25
http://www.americanprogress.org/issues/2012/07/romanian_primeminister.html Evident ca mafiotii jubileaza ca rechinii deja au inceput sa roiasca in jurul nostru, pentru ca ne-am dat cu stangul in dreptul de prea multe ori, iar acum ajungem pe masa lor la micul dejun... Mare pacat de tara asta !! E trist, groaznic de trist... Burebista, Mihai Viteazul, Stefan cel Mare s-ar rasuci in mormant daca ne-ar vedea....
pciliuta 2012-07-25
Intre vom vota NU si NU vom vota este o mare diferenta. Oare mai sunt popoare carora li se cere asa ceva? Unde se termina? De ce nu e simplu? Unde este binele meu? Intuitia imi spune ca sirul populatiilor care fug in munti s-a terminat, acum suntem un popor care trebuie sa articuleze ceva, oricat de tragic ar fi.
anamaria iorga 2012-07-26
votarea este o actiune care vizeaza un rezultat. nu este o exprimare serafica a unui drept capatat la nastere. daca votul meu poate produce rezultatul opus celui dorit de mine, sa imi dau cu ciocanul peste degete in numele ...a ce? dreptul de vot raspunde unor reguli, nu poti chema chiar oricand un popor intreg sa isi spuna parerea daca nu s-au inregistrat fapte grave. singura diferenta dintre a vota NU si a NU vota este ca a doua optiune este un mesaj real si se spera eficient in timp ce prima da materie prima de prelucrare. si tacerea este un raspuns. si cu siguranta legal.
Liana Orloff 2012-07-26
subscriu ! ..........................
Anna 2012-07-25
Si ce facem dupa, ca astia nu se vor opri chiar daca referendumul e invalidat ... CCR a decis ieri si asta: http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/ccr-daca-referendumul-nu-este-validat-parlamentul-decide-ce-se-intampla-mai-departe-271415.html
abia astept 2012-07-25
. facem revolutie . dam jos si PDL -ul si PSD - ul
Mihai 2012-07-25
"Boicotul e necesar. Fara el, Basescu va fi demis" a sustinut cineva. Nici in 2007 suspendarea presedintelui in exercitiu de catre Parlament nu avea motive serioase. DAR.... La 3 mai [2007], Curtea Constitutionala decide cu majoritate de voturi: "Articolul 10 din Legea nr.3/2000 privind organizarea si desfasurarea referendumului, publicata în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 84 din 24 februarie 2000, cu modificarile ai completările ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins: «Art.10. – Prin derogare de la art.5 alin.(2), demiterea Presedintelui Romaniei este aprobata daca a intrunit majoritatea voturilor valabil exprimate, la nivelul tarii, ale cetatenilor care au participat la referendum. » Exista deja un precedent, iar solutia data atunci de CCR va fi un contra argument foarte neplacut cand se vor duce la vot 8 milioane si 6 milioane vor vota PENTRU DEMITERE. Vi se pare ca 6 milioane este o cifra nerealista ? In 2009 peste 5 milioane au votat impotriva RE alegerii lui TB, greu de presupus ca au acum alta opinie. Riscam sa mai dam o proba a"democratiei originale" in care recunoastem doar ce cand si cum ne convine, totul bazat pe o memorie afurisit de "selectiva".
B.T. Alexandru 2012-07-25
Nici in 2007 si nici 2012 demiterea presedintelui nu a fost legitima. Lipsesc "fapte grave de incalcare a constitutiei". Demiterea nu este un proces electoral simetric alegerii.Este firesc si normal ca regulile pt alegere sa difere de regulile pt demitere. Daca majoritatea cetatenilor si-au ales un presedinte pt 5 ani, constienti ca il aleg pentru 5 ani inseamna ca este presedinte legitim. Devine ilegitim doar atunci cand incalca regulile valabile la alegeri. Dar si cei care l-au ales trebuie sa respecte regulile. Alfel nu ne mai intelegem intre noi. Acum nu sunt alegeri, acum suntem chemati de parlament sa fim sau sa nu fim de acord cu hotararea lor.Raspunsul meu : intorc spatele acestei chemari . O socotesc nelegitima si imorala.
Aurel Avasiloaie 2012-07-25
Boicotam impostura si pe uzurpatorii statului de drept !!! Asa sa ne ajute D-zeu ! Romania nu e chiar sat fara caini, uslinosilor !
Andy 2012-07-27
Subscriu. Pe zi ce trece aflam tot maimulte mizerii si porcarii facute de ponta si crin.. crin s amearg ala gradinita si PNL-ul - cat a mai rams din el sa preia singur conducerea sa scape de ciuma comunista de psd si PC si de ciuma comunista din interiorul ei.. MRU presedinte si prim ministr de la PNL (un liberal adevarat nu un securist comunist inflitrat si analafabet gen tariceanu care prin politici liberale intelegea sa angajeze milioane de pilosi la stat).. Hai MRU. Hai noul PNL/ Dreapta ce o fi.. sa fie in sfarsit o schimbare.. sa am si eu cu cine vota.. ne-am saturat sa alegeme intre 2 rele.. vrem si noi un gvern competent care sa scoata pe linie arta toti coimusnistii sclerozati din politica si din aparatul de stat.. sa poata omul sa munceasca si sa respire in liniste - si nu sa fie poporulsluga la niste lingai de la stat.
Horatiu 2012-07-25
Bravo, stimata redactie ! Asa e, nu putem legitima un puci parlamentar. Nu ne putem purta ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat! Referendumul e parte a loviturii de stat, consecinta a celorlalte atacuri impotriva statului de drept !
Swan 2012-07-24
Nu vom vota, OK. Dar daca la urne se prezinta cei 50% + 1, ce facem? Faradelegile USL vor fi legitimate prin vot. In plus, presedintele va parea complet lipsit de sustinatori. Nu e bine, suntem mai multi decat credeti. Toata lumea spune ca bugetarii vor vota pentru demitere. Suntem un cuplu de profesori (imaginati-va cum am suportat diminuarea ambelor salarii cu 25% !), dar nu vom fi complicii USL in incercarea de a acapara puterea. lar noi in liceu nimeni nu doreste sa voteze DA. Toata lumea a inteles ca miza nu este Basescu, ci insasi Romania si viitorul ei european. Oamenii ar fi vrut sa participe la vot, pentru sustinerea presedintelui ales, acum e un pic de confuzie in legatura cu participarea sau neparticiparea.
Emil 2012-07-24
Disperarea usLASILOR la auzul BOICOT, ma face sa cred ca acel 50% este posibil de atins doar cu sprijinul celor care voteaza NU! Acum cateva ore (sau poate ieri) Ponta a dat un interviu pt Euronews. La intrebarea: De ce doriti demiterea lui Basescu? Ponta a raspuns: Pt ca asta isi doresc 80% din romani. In acest caz, nu vad de ce Ponta a hotarat sa trimita o scrisoare la Bruxelles pt a acuza boicotul ca fiind ilegal? Cand esti convins ca ai o sustinere de 80% in randul populatiei, mi se pare absurd sa-ti faci probleme in privinta participarii la vot. Sau Ponta se teme ca nu cumva electoratul USL sa asculte mai degraba de Basescu decat de liderii USL? Putin probabil. Sondajele umflate ale USL s-au intors ca un bumerang tocmai impotriva celor care le-au masluit! As compara acest referendum cu doborarea unui record. Daca tu ai recordul national la alergare – 100m, nu trebuie sa participi la fiecare cursa alaturi de cei care vor sa-ti doboare recordul. Acestia n-au decat sa alerge singuri. Daca reusesc sa doboare recordul tau, bine…daca nu..asta e. De aceea cred ca electoratul de dreapta nu are niciun motiv sa “alerge” la urne alaturi de electoratul USL de fiecare data cand acestia doresc sa te doboare de pe soclu. BOICOT! Sorina A. 24/07/2012 at 4:30 pm
Paul 2012-07-24
să vă fie rușine! n-ați înțeles nimic! politica democratică nu e universitate, nu e pedagogie, nu e unanimitate în jurul unui model paideic, e joc politic, inconsistent, fragil, adesea murdar, nu dă satisfacții de moment, ci pe termen lung! acum sunteți purtătorii de cuvânt ai nebunilor...rușine!
vlad 2012-07-24
Stati putin...dar care au fost acele "timpuri normale" in care Puterea nu a dispus de mijloace pentru fraudarea alegerilor? Iar acum, ca si atunci, Opozitia si Societatea Civila ce altceva au de pazit? Se prea poate ca de data aceasta sa le fie mai greu, dar sa faca bine sa isi faca datoria, caci ma tem ca logica acestui boicot are mai degraba darul de a subrezi si mai mult educatia democratica de la noi. Apropo, ce vom face la alegerile din toamna, pe care, previzibil, tot usl-ul le va organiza? Vrei sa spui NU? Du-te si SPUNE NU si asuma-ti riscul infrangerii, ca doar votezi in favoarea unui jucator in teren, nu a unui jucator la masa verde. Cat despre riscul infrangerii, vorba zicalei: "Cine seamana vant culege furtuna."
TACEREA MORTII 2012-07-24
@ vlad Ai gasit in doar citeva cuvinte cuvintele potrivite IDEEA ADEVARULUI, IDEEA REALITATII si a VIETII DEMOCARTIEI....Acesta-i jocul, la noi va mai dura juma de secol, ca asa-i la noi. Dar Solutia nu este cea de a da de fiecare data BIR CU FUGITII de la Responsabilitatea Asumarii PROPRIILOR decizii, solutii, greseli, opinii. ... Unde ne este Curajul de a avea Propria noastra parere si de o ASUMA ? Tot timpul ne-au spus altii ce e bine si ce nu . A venit Timpul sa ne trezim cu adevarat daca VREM ALTceva, daca ne vom ascunde in paduri nu vom Rezolva niciodata NIMIC.
Mihai 2012-07-24
Se pare ca MULT mai mare decat frica USL ca nu vin la urne 50% +1 din total liste este doar frica ca la urne se vor prezenta aproape 11 milioane ... si atunci ORICE metoda este buna, inclusiv cea patentata de PDL & pretenarii la votarea motiunilor de cenzura. Un sfat prietenesc: jocul la off-side merge cam 80% din cazuri, iar cand nu iese da rezultate catastrofale pentru echipa care il foloseste.
USLicosa Nostra ! 2012-07-26
Nu , bai silenzio!Doar CCR e indrituita sa-si dea avizul consultativ daca presedintele a incalcat grav, sau nu, constitutia. Ori, nici in 2007 si nici acum nu a fost cazul. Asadar suspendarea e ilegitima iar USLelistii tai sunt niste banditi politici. Pucisti, ce mai !..
silenzio-stampa 2012-07-24
presedintele are rolul de mediator intre guvern si populatie. nu poate fi demis decat daca atat guvernul cat si populatia considera ca acesta si-a incalcat acest rol. cand tariceanu era nemultumit, populatia era multumita. cand populatia era nemultumita, boc era multumit. acum atat ponta cat si populatia sunt nemultumite. trecand de la arbitru la jucator, basescu a incalcat grav constitutia. extremismul intelectualilor de dreapta este contraproductiv. nici scufita rosie, nici alba ca zapada si nici flacara olimpica nu vor schimba datele problemei.
ponta.mang@plagiat.ro 2012-07-24
Fals. Nu uita ca referendumul a fost fortat de acesti plagiatori,hoti,mincinosi. Las la o parte diversele argumente ce au in vedere respectarea legilor. Iti pun in fata o chestiune de logica. Daca un presedinte este ales astazi cu 51%, peste 1-2 ani cota lui de popularitate probabil va scadea poate dramatic, mai ales in perioade de criza economica. Scenariu: Crin presedinte, euro=10 ron, poporul sufera, il suspendam? Ce facem? Ne jucam cu suspendarea? E ilogic. Deci... acesta e motivul pentru care suspendarea se face doar pentru incalcari grave ale constitutiei. Care sunt acestea? CCR nu a spus ca Basescu a incalcat grav constitutia. Boicotul e necesar. Fara el, Basescu va fi demis deci analiza ta cu conotatii fotbalistice e fara sens.
Gabriel Vînătoru 2012-07-24
Acum 20 de ani. in Piata Universitatii (a noastra de atunci, nu a lor de acum) regretatul Cristi Paturca ne indemna „Invatati sa spuneti NU!”. A venit vremea sa demonstram ce am invatat. Deci, NU ne prezentam la referendumul rosu.
Gabriel Vinatoru 2012-07-25
Iar am scris numele cu diacritice. Data viitoare voi fi mai atent.
Anca 2012-07-24
Nu o sa va vina sa credeti, dar azi 24.07.2012 intr-un autobuz care circula intr-un judet eminamente agrar si PSD-ist, o mare parte a celor prezenti , alegatori obisbuiti si traditionali de stanga, au spus ca nu se prezinta la vot. Justificartea lor a fost de mare bun simt: daca omul a fost ales pe 5 ani si n-a facut nici un rau, trebuie sa ramana acolo5 ani !Astia au matrasit totul in trei zile folosindu-se de alde Frunza verde (adica tradatori)si acom vor totul, nu se poate. Este incredibil , dar asa vorbeau alegatorii traditionali de stanga din Teleorman. Este posibil sa avem o mare surpriza in noiembrie .
szaboterezia 2012-07-24
Mutumim initiativa ! Nu mergem la vot! Ar fi bine sa fie urmariti cati votant participa la fiecare sectie de votare!
Grammaticus 2012-07-24
Foarte buna idee, s-a scris despre ea (Otilia Nutu pe www.contributors.ro). S-a deschis cont pe facebook.
georgescu maria 2012-07-24
Ar trebui FILMATE INTRARILE IN SECTIILE DE VOT,(din exterior) PENTRU A SE COMPARA NR CELOR CE INTRA, CU NR.ALEGATORI CU VOTURI EXPRIMATE CU LISTE SUPLIMENTARE CU TOT, CA NU CONTEAZA, CATI INTRA trbuie sa fie =CATI PE LISTA SECTIEI DE VOT diferentele inseamna frauda. LA CONSTANTA LA MAZARE AR FI DE INSTALAT CAMERE LA CATEWVA SECTII CA SA VEDEM MINUNEA "CORECTITUDINII" uslase.
uMnumzane Angibonanga 2012-07-24
Buna ziua, Redactie, Cum as putea sa fiu sigur ca sunt pe una din listele electorale din Romania in calitate de cetatean cu drept de vot? Sunt un roman plecat de catva timp din tara si as vrea sa ma asigur ca in acest referendum imi pot exercita dreptul si datoria de a nu vota. Multumesc. P.S. Intrebarea din inceputul mesajului este foarte serioasa.
doina 2012-07-24
Nu vor merge la vot partizanii lui NU dar vor avea grija sa voteze ei pentru a fi validat referendumul te astepti de la orice din partea hienelor.
Constantin 2012-07-25
EXACT !! BULETINELE TREBUIE ANULATE, CA SA NU POATA FI BIFATE DE MAFIOTI ULTERIOR !! DECI, EU VOI MERGE SI VOI SCRIE CITET NU MAFIA ! PE BULETINUL MEU... (si vreo 2-3 injuraturi s-ar putea sa-mi scape, sper sa reusesc sa ma abtin)
LUKS 2012-07-24
NU VOI VOTA LA REFERENDUMUL RUSINII, ANTIDEMOCRATIC, PUCIST, FACUT DE CEI 256 DE HOTI DIN PARLAMENT. ROMANIA SE AFLA LA O MARE CUMPANA. VREM SPRE VEST, SAU VREM IN ZONA GRI, DE UNDE VOR TRAGE DE NOI TOTI PROFITORII, RECHINII MAFIEI ROSII SAU DE ALTA CULOARE?
ATENTIE 2012-07-25
Oamenii neinformati care ar vrea sa-i gireze pe USL-asi, ar trebui sa stie ca optiunea pentru MAFIA RUSA din spatele acestei lovituri de stat e ffff periculoasa. Sunt interese ff mari la mijloc... e evident, nu trebuie decat sa mai citesti stirile din cand in cand...
Georg 2012-07-24
Sunt de acord cu cei care vor boicota referendumul , stiind ca pucistii vor frauda alegerile. NU MERGEM LA VOT :
Rem 2012-07-24
Am stat mult in cumpana daca sa votez NU sau sa NU votez :). Dar dupa cum pare USL este determinata sa fraudeze aceste alegeri. Mi se pare absurd ca trebuie sa ne luptam atat cu masele spalate pe creier cat si cu furtul generalizat. Astfel cred ca trebuie sa ne folosim si noi de parghiile pe care le avem, poate nu morale, dar democratice. NU voi vota, prefer sa ma ofer voluntar ca observator.
Grammaticus 2012-07-24
Ar trebui, fara suparare, trimiteti "catre toti prietenii inteligenti si onesti". Eu m-am saturat de impartirea neconforma cu adevarul transpartinic din Romania, unde nu exista "dreapta" si "stinga".
Bubu 2012-07-24
Trimitetzi e-mailuri la totzi prietenii de dreapta, cu rugamintea sa dea Forward cat mai urgent si la cat mai multzi. Ar fi cu totul neplacut ca o parte sa boicoteze, iar unii mai putzin informatzi sa participe ... :(
victor 2012-07-24
NORMALITATE. Un cuvant atat de simplu in aparenta, dar atat de greu de definit pe taramul logicii. Ce este aceea, NORMALITATE? Modul prin care eu vad lumea si lucrurile reprezinta normalul? Sau modul prin care vede bunica mea? Sau majoritatea? Sau totalitatea? Greu de spus, dar in cazul de fata, eludand normalitatea sau anormalitatea vremurilor, trebuie sa observam ca boicotul scrutinului din 29 iulie reprezinta doar o strategie prin care o parte din electorat isi doreste victoria favoritului propriu. E drept, cam ciudata strategia, dar perfect legala si constitutionala. Si, mai mult, sofismele folosite de sustinatorii boicotului nu reusesc nicidecum ascunderea acestei strategii (considerata oare rusinoasa de adepti?), ci intaresc ideea tacticii de urmat, in vederea, cum am mai spus, propulsarii favoritului propriu in castigator. Problema insa nu se gaseste aici, electoratul va decide pana la urma, indiferent de modul fiecaruia de a percepe normalul, problema se pune doar in temeiul legitimitatii. Un presdeinte trebuie sa-si piarda legitimitatea doar pentru ca si-a pierdt popularitatea? Aici este cheia problemei si aici probabil legea va trebui revizuita, in sensul ca nu electoratul trebuie conditionat in votul sau, este inadmisibil sa pui conditii poporului suveran, ci, daca legiuitorul doreste sa intareasca poztia presedintelui in fata unei demiteri abuzive, poate sa mareasca la doua treimi din totalul membrilor Parlamentului votul necesar pentru demiterea Presedintelui.
Ionut 2012-07-24
Corect rationament si-l sustin.
Chitu Constantin 2012-07-24
Stimata Redactie 22, eu oricum aveam de gand sa "boicotez" referendumul, adica sa nu merg sa votez mai pe romaneste, dar asta o fac din cu totul alte motive decat ne recomandati dvs. Pe scurt si concret, eu boicotez referendumul pentru ca nu am incredere in sistemul care ne guverneaza, in sistemul electoral care extrage din societatea romaneasca numai nonvalorile, numai neghina, numai venalii, numai ahtiatii de putere si bogatie. Desi, paradoxal, e un sistem electoral selectiv si electiv, democratic si reprezentativ in acelasi timp (ceia ce-i oarecum absurd), nu aristocratic, totusi la varful piramidei Puterii se coaguleaza, repetat, doar oameni incapabili de un minim de virtute publica, de oameni incapabili de devotament si abnegatie civica. De aceea eu boicotez nu numai acest referendum, ci voi boicota orice alegeri si orice referendumuri de acum ianinte. Asta e singura forma cetateneasca, care respecta dreptul fiecaruia sa aiba optiuni, de protest pentru tot ce ni se intampla rau de peste 22 de ani. Nu vreau sa mai girez vreodata aceasta selectie de nonvalori, de snapani, de demagogi, de oameni pusi pe capatuiala, de a alege acolo unde ai de ales intre Mefistofel si fratele lui geaman. Cu alte cuvinte, sa fiu bine inteles, nu boicotez referendumul pentru ca astfel contribui la jocul politic al lui Basescsu, sau pentru c-as avea fie si un minim de incredere intr-un om ce s-a dovedit a fi coada de topor cea mai eficienta a marilor puteri occidentale, sau cu atat mai putin pentru ca imi cere Basescu sa fac asta, ci pentru toti reprezinta o apa si-un pamat. Cu totii au pus umarul, din interese meschine, personale sau de grup, la ruinarea Romaniei de azi, la saracirea acestui popor condamnat (nu stiu de ce si de cine) sa traiasca in Infernul de pe Pamant. Nu-l boicotez pentru ca cei din "Empireul" Pradisului occidental (Bruxelles sau Strasbourg) mi-o recomanda, ci pentru ca asa imi spune mie cugetul ca e bine sa fac, sa le demonstrez (desi stiu ca asta nu schimba nimic, dar vreau ca macar sa fiu consecvent cu mine insumi) ca nu mai am de mult incredere intr-un sistem politic falimentar pentru Romania, inspre care am mers orbeste, ca la pomul laudat. Daca vreti sa ma cenzurati pentru ce-am scris aici, puteti s-o faceti, dar asta nu-mi va schimba opiniile. Oricum, tin sa precizez asta, sa nu va iluzionati ca vom avea un viitor in acest pluton de natiuni europene. Noi suntem pe langa ei ca un olog, ca sa fie la numar si sa-si puna la bataie resursele, care s-a inscris si el intr-o competie de atleti bine antrenati in acest "sport" al economiei de piata.
"NO" to a BraveNewWorld 2012-07-25
Domnule Chitu, nici nu stiti cata dreptate aveti! Ceea ce spuneti este adevarat nu numai pentru Romania care se chinuie sa se curete de jegul mafiei comuniste de tip rusesc ci si pentru occidentul contemporan aflat sub un permanent asalt din partea socialistilor de toate culorile politice. Cititi: "Be Patriotic: Don't Vote" (http://www.lewrockwell.com/dilorenzo/dilorenzo59.html)
Grammaticus 2012-07-24
" să dăm dovezi la lume Că-n aste mâni mai curge un sânge de roman". Ce vreau sa spun! Avem o sansa nu o mura-n gura: UE!
Liana 2012-07-24
Au vorbit totdeauna in numele" poporului".Poporul vrea sau nu mai vrea,poporul si iar poporul.Dar care popor?In orice caz nu cel care se uita stupefiat la ce se intampla.Nu cel care nu-si mai poate plati ratele in euro.Nu cel care munceste pentru a-si duce viata de azi pe maine sau cu un standard minim.Este vorba de poporul "revolutionar"care sta la colturi toata ziua si incaseaza lunar 2000 de lei,este vorba de poporul care a lucrat in armata si acum ia pensii peste masura si atentie nu ma refer la cei care le merita,poporul din parlament care doarme,face greva pe banii nostri,care habar nu are ce voteaza.In aceste conditii acest referendum nu l-am cerut eu si nu ma reprezinta.In concluzie NU VOI MERGE LA VOT.
valexandru 2012-07-24
eu si familia mea Boicotam referendumul. Suntem numai 6 dar avem si prieteni.
Dogaru 2012-07-24
Fraudarea votului este deja pregatita. Vezi http://www.evz.ro/detalii/stiri/se-pregateste-marea-frauda-suspiciuni-la-scrutin-993256.html
Liviu din Timisoara 2012-07-24
Tombola si concursuri ? Doamne sfinte ... suntem in plin circ. Astia imi amintesc de imaginatia tragi-comica a unui Caligula ... Mai oameni buni, va rog, veniti-va in fire. Nu va ploua cu carnati, nu vor curge rauri de lapte si miere, NICIODATA ... Doar munca inversunata, dusa pana la indaratnicie ne poate scoate din saracie ... NIMANUI , in Europa aia la care visam , nu i-a picat ceva din cer. Avem nevoie de o strategie a ADEVARULUI, in primul rand !
ronea 2012-07-24
Oricine voteaza, fie pentru, fi contra Basescu, legitimeaza lovitura de stat, incalcarea Constitutiei excluderea din UE si dezastrul care va urma.
Pascalau Gheorghe 2012-07-27
Nu exista democratie fara vot! Daca statul roman sta intr-un singur om, mai bine sa piara! Justitia trebuie sa-si poarte singura de grija. Acum putem scapa de ,,berbec'' si in toamna de cele ,, doua'' gaste''. Meritam mai mult decat Basescu, Ponta, Antonescu,Voiculescu, Dan Diaconescu. Intelectualii democrati n-au fost in stare sa gestioneze PAC, partid de care ne-am legat toate sperantele,iar acum dezvolta ,,democratia originala'' initiata de Ion Iliescu: boicotul votului este ,,calea europeana''.Halal sa ne fie...
carmen 2012-07-24
sunt alaturi de initiativa d-voastra!
Scifi 2012-07-24
Aseara Basescu a spus ca tinde sa aleaga si el varianta boicotului. Asadar, oamenii responsabili din tara asta nu mai au acum nici un motiv sa mearga la vot, nici macar indemnul Presedintelui. Teoria boicotului ia amploare din ce in ce mai mare, fiind posibil ca la ora referendumului sa fie generalizata. Prinde contur din ce in ce mai clar cel mai mare cosmar al mafiotilor uslasi, anume invalidarea referendumului si intoarcerea lui Basescu la Cotroceni. Ii simt cum incep sa intre in panica. Vor face greseli, vor intinde coarda si mai mult, vor ridica oameni de la casele lor sa-i duca la votare, vor cumpara voturi fara menajamente, vor incerca fraudari, bazandu-se pe faptul ca eventuale contestatii vor fi judecate tot de ei. Miza lor este uriasa, vom fi socati de ce vor face in continuare. Iar daca dupa toate astea Presedintele nostru va castiga din nou (indiferent cum, chiar prin nevalidare), vor fi devastati, se vor destabiliza, multi vor fugi ca sobolanii. Felicitari REVISTA22, astept astfel de luari de atitudine si din partea altor publicatii sau jurnalisti onorabili. NU VOTAM!
Remus 2012-07-28
Maine se va anfaptui cea mai mare HOTIE a PUSCARIABILOR furtul votului ce lam dat unui presedinte ales democratic , maine voi vota DA daca gasesc vreo sectie de votare la WC la ora 24 ,daca nu gasesc atunci ma cac pe FELIX,CRIN si HOTUL [ponta].
Andy 2012-07-27
Duminca seara sarbatorim BOICOTUL .. Sa le dam peste bot la securistii astia handicapati care au acaparat USL si PNL.
Madame du Recamier 2012-07-24
Semper Fidelis, GDS! Exceptional!
Ion 2012-07-24
USLamistii au fabricat un lat si asteapta sa ne bagam DE BUNA VOIE gatul in el. Daca victima desemnata REFUZA sa faca jocul USLamistilor, e acuzata de comportament ne-democratic. Cu alte cuvinte- DE CE, MA TICALOSILOR, REFUZATI SA VA GATUIM? Noi o vrem, POPORUL O VREA, voi de ce nu vreti, PRAMATIILOR? Drept raspuns: uslamistii sa se spele pe cap cu referendumul lor cu tot.
Eduard Chirica 2012-07-24
Dar trebuie spus si mai clar, ca Rusia e responsabila de lovitura de stat de la Bucuresti, iar Putin trebuie dat cu nasul in rahatul de acolo! Rusia DE ASTAZI, adica RUSIA ETERNA, cea care continua sa fie de la 1812 pina in anul de gratie 2012! Comunismul nu a fost decit o variatiune pe tema imperialismului rus.
unul cu/minte 2012-07-24
Dupa ce am citit si ascultat aceasta varianta de a nu merge la vot,am convingerea ca-i de bun augur.Sa NU ADMITEM ACEASTA LOVITURA DE STAT MARSAVA,cu votul nostru! Multimea,prostimea se poate lasa manevrata de hienele deslantuite de setea nestavilita de a pune mana si pe ce a mai ramas din tara asta nefericita ! ESTE ULTIMA SANSA ! SPER CA ROMANII VOR DESCHIDE OCHII MARI,DUPA 22 DE ANI ! URA,...OTRAVESTE, NEFERICESTE, DEZBINA ! ROMANI ! NOTA DE PLATA VA FI AMARA, VOI O VETI PLATI , NU EI !
Total 80 comments.
990
 Bref
 Media Culpa
 Numarul Curent
DESENAND (CA) LUMEA
 Vis a vis
 Scrisori de la cititori
 Prieteni 22
.