Arhivă PDF începând din 1990 I Abonamente Revista 22 I Access Abonați PDF


Revolutionarii si avantajele materiale
Razvan Braileanu - - - -
2004-09-01
Dezbateri GDS
25

In revista 22 au aparut multe articole si discutii despre privilegiile nejustificate acordate revolutionarilor. Am facut si alta data demonstratia faptului ca este greu de stabilit cine a fost in mod sigur la Revolutie si am pledat ca Legea 42 sa se refere doar la cei care au fost cu adevarat afectati - raniti si urmasi ai celor care au murit in acele zile. Am prezentat si Asociatia Revolutionarilor fara Privilegii, infiintata in 2002. Revista 22 a participat la o dezbatere mediatica mult mai larga, dar nu a putut impiedica votarea unei noi legi inechitabile. Deschidem din nou discutia din jurul acestui subiect reproducand fragmente din emisiunea Dan Diaconescu: Direct prezentata de postul OTV in data de 28 iulie 2004, la care au participat Radu Filipescu (presedintele Asociatiei Revolutionarilor fara Privilegii), Mircea Bucur (deputat, membru al Comisiei Parlamentare a Revolutionarilor din Decembrie '89, presedinte al Consiliului National al Blocului National al Revolutionarilor din Decembrie '89), Ion Cristian Lefter (presedintele Ligii Nationale a Luptatorilor din Decembrie '89), Ioan Baluta (vicepresedinte executiv al Blocului National al Revolutionarilor, Departamentul Raniti si Urmasi ai Eroilor Martiri), George Costin (prim-vicepresedinte executiv al Blocului National al Revolutionarilor din Decembrie '89) si Valeriu Smadu (revolutionar).


D Diaconescu: Vom vorbi in primul rand despre aceasta Lege a Recunostintei, o noua lege promulgata in Romania in favoarea revolutionarilor. Vom vorbi despre consecintele acestei legi, dar si despre celelalte lucruri semnalate in ultima vreme de catre revolutionari, criticate sau, dimpotriva, laudate.
Mircea Bucur: Majoritatea asociatiilor de revolutionari din tara au dorit ca fosta lege a revolutionarilor, Legea 42, sa fie amendata si actualizata pentru anul 2004, pentru ca ea a fost data in 1990 si amendata de doua ori: in '92 si in '96. De ce? Pentru ca erau foarte multe din articole care nu mai puteau fi aplicate. Se spunea ca revolutionarii au multe privilegii, dar marea majoritate a revolutionarilor nu putea sa beneficieze de aproape nimic din acea lege. In 1996, cand legea a fost amendata, exista un paragraf prin care contestatiile vizavi de anumite persoane care nu meritau titlul de revolutionari sau de luptatori, in acceptul legii, trebuiau sa fie discutate de o comisie parlamentara. Perioada aceea de o luna din 1997, cand trebuia sa se discute acele contestatii, a trecut si nu s-au mai discutat. De aceea, era nevoie si de o reverificare a tuturor dosarelor de revolutionari.

O lege prost conceputa din punct de vedere juridic

Radu Filipescu: Eu fac parte dintr-o organizatie a unor revolutionari care nu au solicitat privilegii materiale. Noi consideram ca faptul de a participa la Revolutia din Decembrie 1989 in sine reprezinta un privilegiu si o onoare. Noi vrem sa ne bucuram de aceasta onoare, dar nu vrem ca ea sa fie amestecata cu anumite avantaje materiale pe care o astfel de lege le atribuie pe niste criterii foarte greu de verificat. Aceasta lege este foarte prost conceputa din punct de vedere juridic si, din acest motiv, si presa, dar si asociatiile sunt nemultumite de lege: se atribuie avantaje materiale fara nici un fel de echitate sau legatura cu cei care au participat la Revolutie. Exista o plaja extraordinar de mare de avantaje materiale care se pot obtine - unii obtin niste sume exorbitante, iar altii nu capata nimic. Putem sa discutam criteriul acordarii si al inregistrarii acestor beneficiari ai legii, care sunt intre 20 si 30 de mii. Chiar presedintele Iliescu a spus ca Revolutia a fost facuta de popor si, din anumite estimari, se poate ajunge la un 1 milion de persoane care au participat, in Piata Palatului, pana pe 25 decembrie, la actiuni impotriva adversarilor - fortele de ordine, Securitate, militie si, dupa 22 decembrie, teroristii. E foarte greu sa masori in ce masura o organizatie are niste merite si in ce masura, sa zicem, toata populatia Romaniei poate sa plateasca aceste merite in mod justificat. Revenind la acesti adversari, vreau sa va intreb daca dvs. aveti vreun adversar pe care ati reusit sa il invingeti in Revolutie. Sunteti revolutionari, luptatori cu merite deosebite, sefi de organizatii. Ati arestat vreun securist sau terorist?
M. Bucur: Noi nu am cerut aceasta lege, ci ea a fost data de un parlament, care a recunoscut niste merite ale poporului roman, ale unora care si-au sacrificat viata, familia pentru daramarea regimului comunist. Nici in Decembrie 1989 n-am iesit pentru avantaje, iar daca am facut o cerere ca sa obtinem un certificat, nu este obligatoriu sa obtinem si privilegii. Aceste certificate s-au dat in doua perioade de timp de cate o luna, una in '92 si una in '96, in care se puteau depune aceste dosare. Sunt persoane care vor si acum sa obtina titlul de revolutionari, si au fost luptatori in Revolutie cu merite deosebite.
R. Filipescu: Tocmai, care sunt meritele deosebite? George Costin: Meritul principal al acestor oameni este faptul ca au schimbat sistemul.
R. Filipescu: Dar au fost un milion de oameni care au schimbat sistemul!
M. Bucur: Cei care au scos intreprinderi in 22 sunt luptatori cu merite deosebite.

Peste 80% din revolutionari sunt muritori de foame


R. Filipescu: Nu exista comparatie cu meritele veteranilor de razboi.
G. Costin: Aceasta revolutie a fost un razboi, ne-am batut prima data cu securistii, dupa aceea cu militienii. A fost un razboi de mai scurta durata pe care noi, cei din '89, am stiut sa-l castigam mai repede, in cateva zile, incepand cu 16 decembrie la Timisoara si terminand cu 25 la Targoviste. Acesti revolutionari au macar privilegiul de a trai decent pentru ceea ce au facut ei in tara asta in '89! D-le Filipescu, dvs. n-ati vrut sa aveti acest act, acest certificat, acest brevet. E treaba dvs. Eu am vrut. Si cei care au dorit aceste certificate, le-au solicitat. Nu se da, in aceasta lume si in aceasta tara, la nimeni nimic decat la cerere. Peste 80% din acesti revolutionari sunt muritori de foame, oameni care traiesc sub limita subzistentei.
R. Filipescu: Nu este normal ca dintr-un milion sa fie alesi 20.000 si din acesti 20.000, cei care au avut initiativa sau "flerul", dupa cum a spus d-l Smadu, sa ceara un avantaj, care poate sa insemne - art. 5, aliniatul c: "asigurarea cu prioritate a unui spatiu comercial corespunzator cu suprafata utila pana la 100 de metri patrati, inclusiv in indiviziune, cu o clauza de neinstrainare la 10 ani". Un spatiu comercial de 100 de metri patrati poate sa insemne o chirie de 1.000 de dolari pe luna, 12.000 de dolari pe an. Nu cred ca-i normal ca cineva care a suferit de comunism la fel ca cei de care vorbiti si care a participat la Revolutie sa nu beneficieze de-o lege, si altii, numai pentru ca au avut flerul sa ceara, sa beneficieze de ea!
G. Costin: Dvs. vorbiti de inechitate intre cei care au fost la Revolutie. Eu sunt de acord ca au fost un milion, dar va dovedesc ca, in '92, doar 29.892 au solicitat aceasta calitate.
R. Filipescu: Au avut fler! A fost plina mass-media de cazul acestui domn, Gheti, care a fost prins cu certificate in alb.
M. Bucur: Va suporta rigorile legii!
R. Filipescu: D-l Gheti este un caz care a aparut din cauza ca aceasta lege nu este corect facuta juridic.
G. Costin: Sa va spun cine a favorizat aparitia unui personaj ca Gheti: pana la urma, functionarul public din Romania, care este corupt si nu aplica legea. Pentru ca acele certificate pe care Gheti Traian le-a vandut nu sunt valabile. Ca sa fii revolutionar cu acte, trebuie sa-ti apara numele in Monitorul Oficial al Romaniei, printr-un decret dat de presedintele Romaniei. Iar daca eu sunt un functionar de buna-credinta, pus la primarie sa aplic aceasta lege, si vii dumneata cu un certificat din ala fals la mine, eu am obligatia sa ma uit in Monitorul Oficial sa vad daca esti sau nu acolo.
R. Filipescu: E vreun alt revolutionar pe care dvs. sau organizatia l-ati detectat? Ion Cristian Lefter: Da, foarte multi.
R. Filipescu: Spuneti-i, va rog!
I. C. Lefter: Alte cazuri sunt in momentul asta in ancheta si nu putem sa va dezvaluim.
R. Filipescu: Eu, de exemplu, nu-mi dau seama cum sunt declaratiile astea prin care demonstrati ca ati fost la Revolutie.
I. C. Lefter: Vreti sa primiti un astfel de model? Daca ati fi participat la Revolutie ati fi aflat dvs.!
R. Filipescu: Am participat, am fost arestat pe 22 dimineata, dus la Securitate, pe 21 noaptea am stat la Intercontinental, in '86 am fost arestat si batut de Securitate.
I. C. Lefter: Cum demonstrati toate faptele astea?
R. Filipescu: Am condamnare pe articolul 166, propaganda impotriva oranduirii socialiste, am acte de la Securitate in care am fost condamnat si arestat, am detentie, deci asta se poate demonstra. Tocmai asta e, la Revolutie sunt lucruri pe care nu le pot demonstra: pot sa spun ca in noaptea aia la Inter am fost cu mama, cu tata si cu fratele meu si putem sa ne dam declaratii unii pentru ceilalti, in care sa spunem ca am si strigat. Cum verificati dvs. ca au strigat sau nu?
M. Bucur: Dvs. ati ramas cu mentalitatea ca, cu trei declaratii de martori, primesti certificat. Nu e adevarat, in lege se spune: "si alte documente", alte dovezi. Sunt casete pe care le-au facut atat civili, cat si Securitatea, sunt ziare...
R. Filipescu: Cum vedeti ce strigau oamenii?
M. Bucur: Nu e vorba de strigat, e vorba de dat, de exemplu, tabloul lui Ceausescu jos de pe o gara, deci merite deosebite.
G. Costin: Daca luptatorii astia nu-si faceau treaba pe strada, dumneata ramaneai in continuare acolo, la Jilava, d-le Filipescu!
M. Bucur: Se spune ca sunt foarte multe drepturi. Sunt trei drepturi mari si late, restul sunt niste treburi minore. Acordarea acelor subventii de la stat, imprumut bancar de 20.000 de euro, se da numai la cei care vor sa-si cumpere sau sa-si construiasca locuinta daca nu au detinut sau nu detin o proprietate locativa. ?ia sunt foarte putini.
G. Costin: Aceste drepturi care se dau prin atribuire sunt doar trei: locuinta, teren si spatiu.
R. Filipescu: De exemplu, exista pensionari care, pentru o suma de 200.000 pe luna, trebuie sa aduca vreo cinci adeverinte: de la vechiul loc de munca, de la casa de asigurari etc. In aceasta lege, nici macar de la locul de munca nu li se cere nici un fel de adeverinta celor care au participat.
G. Costin: Pentru ca pe noi nu ne intereseaza unde a lucrat, pe noi ne intereseaza daca este revolutionar sau nu.
M. Bucur: D-le Filipescu, dvs. ati spus fara privilegii, nu fara certificate. Dvs. spuneti ca aveti in asociatie 1.000 de persoane si mai exista o majoritate de 30.000. Pai asta-i democratie, d-le Filipescu?
R. Filipescu: Noi am luptat pentru democratia asta. Au fost un milion si nu-i normal ca 20.000 sa aibe fler si sa profite. Ioan Baluta: Aveti in aceasta asociatie membri cu certificat care si-au luat unele drepturi?
R. Filipescu: Din cate stiu eu, nu. Daca aveti o observatie, puteti sa ne-o trimiteti s-o analizam si-l excludem pe respectivul.
I. Baluta: De ce sa-l excludeti, daca este membru al acestei asociatii si are certificat?
R. Filipescu: Daca a luat certificat nu este o problema, daca a obtinut niste drepturi atunci este o problema.
G. Costin: La noi in organizatie sunt destui membri care au certificat si nu si-au luat, dar asa este statutul nostru si-i primim si pe cei care au drepturi, cei care si-au luat, si pe cei care nu si-au luat. D. Diaconescu: D-l Filipescu si membrii organizatiei vor ca acesti revolutionari sa fie mai putini decat au aparut in ultimii 14 ani, ca au aparut foarte multi. In al doilea rand, doreste ca oamenii sa aiba certificate prin care sa li se recunoasca meritele si tot ce au facut la Revolutie, dar sa nu primeasca nici un magazin, nici un teren si nici o casa. Dvs., ceilalti, doriti sa se dea asemenea recompense. D-le deputat, oficial, cati oameni care au combatut in revolutia asta in diverse forme exista?
M. Bucur: Cu patalama la mana sunt 21.000 de luptatori, cam 4.000 de raniti si 1.300 eroi, vreo 27.000 in totalitate. Sunt oameni care au cate doua sau trei certificate corecte, pentru ca in ’96 trebuiau preschimbate alea din '92. Eu am doua certificate, amandoua valabile. D. Diaconescu: Si acestia ce vor primi fiecare?
M. Bucur: Ceea ce solicita, conform legii. Nu pot sa obtina case sau loc de casa decat daca n-au detinut si nu detin o locuinta. Nu obtin 20.000 de euro pentru constructia de locuinte decat daca n-au avut si nu detin casa. D. Diaconescu: Daca nu a avut nimic, poate sa ia si magazin, si teren, si casa?
M. Bucur: Daca nu a avut nimic, poate sa ia oricare drept, toate drepturile.
G. Costin: D-l Filipescu m-a intrebat care e diferenta dintre mine si dumnealui. I-am spus ca, pana la urma, la Revolutie am fost amandoi si ne cunoastem de atunci. Insa problema este ca o sa ajung batran, cu nepoti pe picior, si o sa zic: Nepoate, uite, aici la Revolutie am fost si eu! N-am folosit acest certificat pana acum, dar o sa-i arat! Pe cand, d-l Filipescu, imi pare rau, nu o sa poata.
R. Filipescu: Deocamdata am un baietel. Vreau sa-l conving eu, nu am nevoie sa-i duc o diploma, vreau sa-i povestesc: Uite, am fost la Revolutie. Eu deja in 21 strigam Jos Ceausescu! si eram langa oameni, eram cu 4 securisti dupa mine. Daca am ce sa-i povestesc, o sa ma creada. Apoi exista problema conflictului de interese. E putin neobisnuit ca dvs., ca parlamentar, sa votati o lege care va da avantaje.
G. Costin: Conflict de interese nu credeti ca este si cand juristii din parlament au participat la elaborarea Codului Penal? La elaborarea legii asigurarilor de sanatate au participat medicii care sunt parlamentari!
R. Filipescu: Medicii care voteaza o lege pentru sanatate nu o promulga ca sa-si dea medicamentele lor insisi.

Parerea telespectatorilor

D. Diaconescu: As vrea sa citesc ce spun telespectatorii.
Cineva zice: Sa le fie rusine, ar trebui sa fie acolo adevaratii revolutionari care chiar au suferit. Noi suntem pensionari, am fost la Revolutie, nu ne-am dus sa cerem drepturi.
Elena din Calarasi: La Calarasi nu a fost nici o Revolutie, dar un sfert din Calarasi are certificate de revolutionar, care costa 100.000 de lei. In plus, acesti oameni se bat pentru bani si la Calarasi nu ia nimeni masuri. Multi au certificate, in frunte cu d-l Taracila.
D-na Valeria din Bucuresti: Ce merite si avantaje mai vrea d-l Lefter dupa 15 ani, cand a obtinut de la Ministerul Comertului Interior, in martie '90, numai la 3 luni dupa Revolutie, un apartament cu 4 camere, sub amenintare, impunandu-se prin faptul ca i-a aparat viata lui Petre Roman?
Un domn, Adrian Lazar de la U.M. 0828: Invitatii spun numai aberatii. Au luptat toti pentru vile, pentru terenuri si pentru averi. Felicitari, d-le Diaconescu, pentru emisiune. Singurul om cinstit de acolo este d-l doctor Filipescu. Sunt revolutionar si stiu asta. Un telespectator din Alexandria: D-l Filipescu are foarte multa dreptate, spune adevarul.
O doamna Adriana din Bucuresti, pentru d-l Bucur: Cum veti face verificarea pentru a afla care sunt adevaratii revolutionari? Am o cunostinta care are carnet de revolutionar, si nu numai, si sora, si cumnatul, si care n-au avut nici o tangenta cu Revolutia, nici nu erau in tara la Revolutie.
Olivia din Sibiu: Stiu un domn care era pe timpul Revolutiei in Germania si are carnet de revolutionar. Noi am fost telefoniste si am stat 3 zile si 3 nopti in centrala si nu avem carnet de revolutionar.
O doamna Livia din Targu-Mures: Am un tata de 83 de ani, veteran. Are 810.000 lei indemnizatie si alte facilitati zero. Oare acesti veterani nu merita o Lege a Recunostintei? Un domn Dumitrescu din Bucuresti: Nu le este rusine sa vorbeasca de revolutionari, vorbind despre privilegii? Sunt doar niste ciocoi!
Un telespectator: Un anume Vasile Nita a locuit pe str. Grigore Ionescu, a avut locuinta, a vandut-o. Pentru ca s-a declarat revolutionar locuieste cu chirie, pentru ca statul sa-i dea acum casa. Este corect lucrul acesta? El a stat in timpul Revolutiei la usa blocului, n-a participat. Se dau tot felul de privilegii pentru asa-zisii revolutionari. Sunt orase in care nu a fost nici macar o revolta, de exemplu Deva, care e plina de revolutionari. Infractorii care erau certati cu legea au batut cate un militian si acum sunt mari revolutionari, dar tot infractori. Soldatii care au facut Revolutia, de ce n-au drepturi de revolutionari? Doar sunt veterani. D-le Diaconescu, ca multi alti cetateni am luat si eu la randu-mi parte la Revolutie si am supravietuit multelor gloante care sfasiau aerul, si-am avut bunul-simt sa nu solicit carnet de revolutionar. Acei domni, niste lipitori! Nu i-a obligat nimeni sa iasa in strada, au iesit sa lupte de bunavoie pentru libertatea lor si a intregii tari. Au primit deja rasplata constand in pretioasa libertate. D-lor, sunteti jalnici!, Bogdan din Bucuresti semneaza acest mesaj.
Un domn Marian B. din Timisoara: Este o lege inechitabila, discriminatorie social. Se aplica conditionat de salariul mediu pe economie, deci nu este o Lege a Recunostintei atata timp cat se aplica conditionat. D-l Filipescu este singurul care are comportament de revolutionar, cu principii, restul sunt niste profitori penibili cu un comportament agresiv. Cam astea au fost mesajele, va rog sa le raspundeti.

O lege care vrea sa omagieze, dar murdareste


M. Bucur: Pentru ca s-a facut referire la un caz din Sibiu in care persoana respectiva a fost in Germania, se stie de cazul respectiv. La comisie, cand s-a sustinut dosarul, in momentul in care comisia m-a intrebat daca-l cunosc pe respectivul si daca l-am vazut la Revolutie, eu am zis ca nu l-am vazut, dar eram obligat prin lege sa-i sustin dosarul, ca presedinte. Iar ulterior a fost dat in judecata si prin instanta s-a stabilit ca in decembrie '89 a fost intr-un lagar din Austria. Deci vor suporta rigorile legii atat cei care au dat declaratie falsa de martor, cat si el.
G. Costin: Cineva vorbea de veterani. Vreau sa va spun ca am avut in familie bunici care au participat la razboi, veterani de razboi. Nu vreau sa acuz, dar pana la urma, participarea la razboi a adus comunismul in tara, pe care noi, revolutionarii, in '89, l-am scos.
I. Baluta: Pentru ca sunt ranit, am sa ma refer numai la raniti. Sunt cazuri, o spun cu toata raspunderea, de "raniti" care au grad de invaliditate si rog comisia sa faca verificari. Deci a fost ranit, este vindecat 100%? Sa nu mai beneficieze de nici un drept, si ma refer la aceasta indemnizatie. Sunt cazuri care nu au grad de invaliditate, dar in acte au gradul II, si iau in jur de 11 milioane, ceea ce nu este corect.
I. C. Lefter: Locuiam pe Calea Victoriei si am fost in miezul Revolutiei. Iesind din bloc, in stanga aveam militieni, in dreapta aveam armata. M-am urcat cu fetita pe tanc, d-le Filipescu. Asa am inceput eu Revolutia, dupa care mai tarziu am intrat si in Comitetul Central. D-l Mazilu m-a trimis la Ministerul Comertului Interior, am arestat-o pe Ana Muresan. Eu mi-am luat casa in Centrul Civic intrucat pe Calea Victoriei eram ciuruiti in case, d-le
D Diaconescu:, si mi s-a dat acel apartament, in care stau si acuma. Nu l-am vandut, nu l-am zugravit, nu l-am mobilat, nu l-am inchiriat pe mii de dolari. Nu am nici un pamant, nu am nici un spatiu, nu am nici un serviciu si mananc in cazinourile facute de arabi si de turci, pentru ca se mananca gratuit, d-le Diaconescu! Este jale daca se afla cum o ducem! Unde sa mananc? Il intreb pe d-l Filipescu, sa ma ia la dansul la Asociatie. Valeriu Smadu: D-le Filipescu, legea aceasta care a aparut acum este restrictiva fata de Legea 42. Deci ne da posibilitatea sa putem elimina impostorii care au intrat asa cum au intrat in '96, in '92.
R. Filipescu: Si dvs. si eu suntem nelinistiti, pentru ca e o lege prost facuta. E o lege pe care polonezii, care au avut 4 milioane de membri la Solidaritatea si care au luptat mult mai multi ani decat noi, nu si-au permis sa si-o dea, pentru ca ar fi creat prea multa inechitate fata de restul populatiei. Este o lege care nu exista in Cehoslovacia, unde a existat o Carta '77, una din actiunile cele mai importante de opozitie si care a creat aceasta miscare in tot blocul de Est. Este o lege care naste mai mult nemultumire si o imagine foarte proasta si asupra revolutionarilor, si a Revolutiei romane. Legea asta vrea sa omagieze ceva, si de fapt ajunge mai mult sa murdareasca. Apreciez si multumesc celor care au vorbit frumos si de asociatie, si de mine, si pentru mine e un privilegiu acest lucru. Pe cei care vor sa se inscrie in continuare la Asociatia Revolutionarilor fara Privilegii ii asteptam pe Calea Victoriei 120. Sunt curios ce parere au despre aceasta lege presedintii de partide. Pentru ca e un lucru foarte curios: s-a votat in parlament, dar nici presedintele PSD, Nastase, nu s-a exprimat in favoarea sau impotriva legii, nici presedintele Stolojan al PNL-ului, nici Basescu nu s-au exprimat. E o atitudine greu de inteles. Trebuie sa aiba dansii o atitudine, nu e normal ca intr-un parlament sa se dea o lege printr-o hotarare a parlamentarilor fara ca partidele sa aiba o pozitie publica.

Material editat de Razvan Braileanu

TAGS :
Mai multe din Dezbateri GDS
Comentarii
Botanical Slimming 2013-07-15
Revolutionarii si avantajele materiale Botanical Slimming http://www.sidiap.org/meizitang.php
Atomi Ion 2013-03-24
D.l FILIPESCU nu are nevoie de certificat de revolutionar, pentru ca face parte din persoanele stramutate abuziv. Banii pe care ii primeste el si toti membrii de familie, sunt mult mai multi, si nu mai poate beneficia si de recunostinta L341/2004. Prin urmare este ipocrit; la fel este si Ion Caramitru, care presupun ca a ajuns director folosindu-se de L42/1990, si ca ministru si-a repartizat o vila la munte. Ion iliescu ca fost presedinte are tot ce vrea gratuit, cei mai trebuie L341/2004? Toti sunt niste ipocriti, si la TV se dau cinstiti si fara pretentii, dupa ce au profitat si profita de stipendii in continuare !! Dupa ce ai primit totul, da bine sa nu mai pretinzi nimic! Armata a avut sute de mii de militari, acum are zeci de mii si nu prea lupta. DNA si Procuratrura sa-si faca datoria. Ce ar fi daca Ponta si ai lui nu si-ar lua indemnizatiile, pana nu sunt pedepsiti demnitarii corupti, toti; saa pana cand ponta nu face curatenie ?! Fara stima Radu Filipescu, chiar cu abjectie pentru toti ipocritii, fatarnicii si filfizonii care au gura mare dupa ce au profitat si conduc tara si "prostimea" care ii suporta !!!
mihaela 2011-12-08
as dori sa ma informeze si pe mine cineva daca mama mea ar putea beneficia de vrun ajutor al revolutionarilor . tatal meu fost revolutionar a decedat in anul 2005 as dori cat mai multe informati multumesc sau un nr de tel
ana 2011-03-09
Rusine celor ce beneficiaz[ fara sa fi facut NIMIC pentru revolutie
iliescu dan 2015-02-14
PRVILEGII ? PRIVILEGII ZICI ? - UITE AICI PRIVILEGII ! - Biserica pe bani publici ? DAAA ! - Şi chiar este nemulţumită, arătând că…. Sumele primite de la stat sunt relativ mici, intrucat reprezinta doar 0,2% din bugetul de stat. Potrivit datelor oficiale ale Ministerului Finantelor Publice, in anul 2013 celor 18 Culte recunoscute din Romania le sunt alocate de la bugetul de stat 487, 4 milioane lei din care 276,9 milioane lei pentru salarizarea personalului clerical, 174,1 milioane lei pentru salarizarea personalului neclerical si 36,4 milioane lei sprijin pentru constructii, restaurari etc. Suma de 487, 4 milioane lei reprezinta 0,2% din bugetul de stat pe anul 2013, respectiv 0,08% din PIB-ul Romaniei pe anul 2013. De pilda, contributia pentru culte de la bugetul de stat este de aproximativ 10 ori mai mica decat bugetul pentru Educatie (4, 4 miliarde lei).
ane 2011-03-09
Sunt de acord cu ce a spus domnul Preda.Niste ticalosi care au beneficii uriase in numele revolutiei fara sa fi facut NIMIC. Personal cunosc doi falsi revolutionari. Trebuie depistati mincinosi si pusi sa dea socoteala noua tuturor.
preda 2011-01-26
Singurele categorii de participanti care merita sa beneficieze sunt ranitii si urmasii celor decedati. Au primit acesti falsi luptatori sute de milioane de lei nelegal, sa le fie rusine, ar trebui dupa o atenta si reala verificare sa fie obligati acesti escroci sa restituie statului roman aceste uriase sume de bani necuvenite.
paula 2011-01-26
Acesti "luptatori" ai Revolutiei din Decembrie 1989, majoritatea au cumparate certificatele care le atesta fals aceasta calitate. Sunt ticalosi, beneficiaza nelegal de toate drepturile conferite prin aceasta proasta si interesata lege oameni care au stat ascunsi in acele zile din Decembrie 1989 si fosti securisti si colaboratori ai securitatii. A se verifica in Cugir, jud. Alba. Dar in aceasta privinta nu se sesizeaza si nu verifica nimeni. Doar noi, platim ca prostii pentru huzurul unor infractori.
rata alex. 2010-04-13
SI CA MINCIUNA SA FIE TOTALA , IA SA VEDEM CE DECLARA D-L. GADINA CONSTANTIN CA DREPTURI OBTINUTE IN CALITATE SA DE SEFUL REVOLUTIONARILO R : Drepturi obtinute Asa cum apar ele la data de 20 martie 2009, in fisierele publicate pe portalul SSPR-ului, din cadrul Guv. Romaniei : Record number 3960 ID:3960 Pozitie in lista originala: 1628 Nume si prenume: GADINA CONSTANTIN Numele de familie: GADINA Prenume: CONSTANTIN Judetul: Ilfov Localitatea: VIDRA - 0,6 ha NUMAI ATAT … IN REST NIMIC, spatiu din ACADEMIEI 30-41, Pitzeria (VANDUT DREPTUL LITIGIOS), din C. Dorobanti 56, blocul din C. Grivitei 60, teren in Otopeni, Magurele , etc.., atc..,…, inteleg CA NU SUNT VIZIBILE PENTRU A.N.I..
rata alex. 2010-03-24
BALACAREALA INTRE SEFII PE PORTALURILE REVOLUTIEI : D-LUI BAMBILICI GADINA : PITZAR DESAVARSIT CU POPONETU`L SAU D-LUI POPCOMISAR CU VICELE –sotioara-, DRAGA LUI DIN INIMA Din cauza unuia ca tine, Bambilici, revolutionarii se vor trezi scuipati pe strada. Incearca dle Popo sa te duci la primul miting sindical din Bucuresti, sau de unde esti tu, sa ceri cuvantul ca fost revolutionar si ai sa te convingi ca nu exagerez cu nimic. Si cu cat se va adanci saracia adusa de BUNICUTA (apropos nu de bunicuta labagista-COMISARULPOPONET-), BOMBONEL si cei 40 din haita PSD, cu atat vom fi urati mai mult. Daca vor continua sa faca o afacere din desecretizarea dosarelor Revolutiei, vom ajunge sa ne caute sindicalistii pe acasa, cu bate in maini, ca minerii.(Chiar nu i-ti este frica ? Tu care ai tras in masa muncitoreasca) Chiar nu te-ai prins ca guvernantii vor sa ne puna ca vinovati, cu populatia ? Planul e simplu si va fi ultima faza a diversiunii: decat pe capul nostru, mai bine pe al revolutionarilor. Apoi vor da satisfactie "gloatei" anuland drepturile "nemeritate" ale coruptilor de revolutionari (hoti, cinstiti, profitori sau nu). Revolutionari, atentie fiti vigilenti, vi se pregateste ceva. Sa fie clar, ma bucur ca s-a mai spart gheata in privinta dosarelor si e normal faptul ca Doru Maries a facut ce a facut ptr. asta (e baiat destept sau cu baietii destepti), dar citesc presa la noi. Babornita kaghebista Vladut Nisipeanu, pentru 3 kg cascaval si ceva brinza de burduf face joc de picioare pe unde poateUnde crezi ca va duce meciul murdar pedele-pesede?Nu cumva la spartul oalelor in capul nostru?Ce spun de doua saptamini? nu cumva mobilizare si garda sus!!! Hai sa nu ne dam loviti: Se personalizeaza vechile certificate prin aplicarea foto si C.N.P.. Vrei adevarul: guvernele fac eliberari in esantioane functie de cum suplimenteaza bugetul trimestrial si ordona platile. Indiferent de culoare au fost,sunt si ramin curve politice (culoarea lor este uniform variabile functie de directia vintului si pretul de achihitie a gazului metan ):TREZITI-VA REVOLUTIONARI ! IN PRIVINTA ACESTUI GUNOI GADINA C-TIN : NU EL PROMOVEAZA MULTE DOSARE DE LUPTATORI REMARCATI DIN TARA NU ESTE EL, PROCURATOR DE CERTIFICATE MASLUITE TIP CEL A SORORII SALE GADINA ELENA? DE CE CERE SCOATEREA LOR DIN LEGE ? PARCA INTREBATI CEVA , ZILELE TRECUTE DESPRE EI ?
Gradina C-tin 2010-02-28
Este clar ca trebuie organizat un referendum in Romania cu multe subiecte, acest al revolutionarilor al restituirilor al despagubilrilor celor vezi distrusi de regimul comunism dar cu burti cat trei si vile ,masini, al impostorilor care au facut avere pe spatele poporului si acum sunt marii profitori ai democratiei. Sa fie date ajutoare numai celor care au fost raniti, mortilor, cat se poate mai mult ajutor famililor acestora , caci restul au iesit la revolutie sa schimbe regimul nu sa castige averi. Sa multumeasca lui Dzeu ca are democratie acum si sunt vii. Sunt mii de studenti care intradevar sau expus pericolului in timpul revolutiei nu marsavi ca cei care au functii inalte. Sau dus la TV si a dat cu gura spunand tot felul de prostii in urma carora au murit zecii de oameni in drum , apoi astia trebuie sa fie in puscarie fiindu-mi iertata ideia!!!!!!!!!!Gata cu acordarea de drepturi financiare si materiale pentru "revolutionari"! Au trecut deja 20 de ani! E suficient! Ele trebuie acordate numai familiilor celor cazuti (raniti) efectiv pe baricadele Revolutiei. A face o fapta buna pentru cei din jur nu necesita neaparat o rasplata materiala; il respect sincer pe dl Ion Iliescu ca nu a acceptat sa primeasca favoruri pentru ca a participat la Revolutie. A trece o lege noua in Parlament, care sa retraga aceste drepturi revolutionarilor, este o proba de maturitate la care poate ajunge societatea romaneasca. Ea se adauga altor masuri restrictive ce se iau in plan economic. Nu am nimic cu adevaratii revolutionari care au avut curajul sa infrunte vechiul regim comunist. Ii respect profund pe cei care se aflau la ultimul miting a lui Ceausescu! Cati dintre ei au fost recunoscuti ca revolutionari si au primit rasplata? Foarte putini! Un revolutionar de bun simt, ar renunta de buna voie la favorurile acordate!SA RAMANA CU AVANTAJELE SI ARANJAMENTE DE PANA ASTAZI. Sa se porneasca de la momentul ~0~ sis a se inceteze cu spriritul de gasca si cu amenintari. Toti, inclusiv toti politrucii din parlament, govern, .... ......In Germania, cei ce au daramat zidul berlinului au primit avantaje?.....cehoslovacia cu revolutia de catifea?.....ungaria, polonia, bulgaria?.....numai la noi....toala lumea la ciolan si la pomeni!........ de ce nu dau o lege......de la 1 ianuarie nu se mai plateste nimic.......recunoastere oficiala cu diploma numai buna de pus in rana si aducere aminte la aniversari........ ca tot spunea un anteforumist...ce-i de la 1848 au primit ceva?..........hai...pa! PS.....scuze anticipat adevaratilor revolutionari si urmasilor lor..... .-GRADINA CONSTANTIN pres. ASOCIATIE JILAVA 89 RANITI SI RETINUTI. 1. Luptatori 21.527 certificate 2. Retinuti 2.825 certificate 3. Raniti 761 certificate 4. Raniti in legatura cu... 330 certificate
mzt diet pills 2013-10-20
Revolutionarii si avantajele materiale mzt diet pills http://lidaslimmingpills.webs.com/
burning fat 2013-10-16
Revolutionarii si avantajele materiale burning fat http://frenz-frenzy.jp/home/ngilesde
gradina 2010-02-16
A , e vorba de domnul COMISAR SEF, d-l GADINA CONSTANTIN, presedinte al ASOCIATIEI JILAVA 89 RANITI SI RETINUTI (curat murdar, musiu, zice nenea CARAGIALE), reprezentantul TUTUROR REVOLUTIONARILOR DIN ROMANIA (cititi domnilor pe internet la COMISARIATUL PENTRU SOCIETATE CIVILA , nu zau domnilor, l-ati facut COMISAR SEF, HALAL), si uite cine REPREZINTA REVOLUTIONARII DIN ROMANIA !
meizitang 2013-07-13
Revolutionarii si avantajele materiale meizitang http://cheeboi.com/meizitang.php
Botanical Slimming 2013-07-03
Revolutionarii si avantajele materiale Botanical Slimming http://www.katcountry1007.com/meizitang.html
rusu 2010-02-13
A , e vorba de domnul COMISAR SEF, d-l GADINA CONSTANTIN, presedinte al ASOCIATIEI JILAVA 89 RANITI SI RETINUTI (curat murdar, musiu, zice nenea CARAGIALE), reprezentantul TUTUROR REVOLUTIONARILOR DIN ROMANIA (cititi domnilor pe internet la COMISARIATUL PENTRU SOCIETATE CIVILA , nu zau domnilor, l-ati facut COMISAR SEF, HALAL), si uite cine REPREZINTA REVOLUTIONARII DIN ROMANIA !
Gradinaru 2010-02-12
Aceasta este o parodie, o parodie adevarata.Sunt preș. ASOCIATIEI JILAVA 89 RANITI SI RETINUTI si fac prin prezenta un AUTODENUNT. Am achizitionat pe baza legii recompensarii revolutionarilor cu terenuri si spatii comerciale urmatoarele : 1. Ap.6, etaj 1, Sc. B, ACADEMIEI, nr. 39-41, sector 1 Bucuresti, un spatiu de birouri de 85 mp, PE CARE AM REUSIT SA-L SI CUMPAR IMEDIAT, CU PRETURILE DE ATUNCI 2. Dupa 6 luni am primit in numele ASOCIATIEI JILAVA 89 RANITI SI RETINUTI, constituita in 03.XII.1991, cu sediul aparatamentului meu din aleea RADESESTI nr. 2,bl.33,sc.3,ap.55,sector 5 Bucuresti, un spatiu de aproximativ 800 mp S+P+E, pa care l-am trecut la S.C. ASOCIATIEI JILAVA 89 RANITI SI RETINUTI S.R.L., administrator unic subsemnatul facand o Ptzerie, o Terasa tip Berarie, Un club la Subsol, la etaj , Sali de biliard, jocuri si BAR. SRL-ul l-am suspendat la sfasitul anului trecut, dorind sa vand dreptul litigios asupra spatiului, oferindu-mi-se peste 1.000.000 euro. 3. In 2000 am inventat PSDR sector 7 (sic), a luat o cladire visavi de baia Grivita, blocul roz, cu S+P+E, S+P si P, in Calea Grivitei nr. 60, cam 2.000 mp, l-am trecut in patrimoniul ASOCIATIE si apoi la SRL si am facut actele sa-l cumpar. Acum mi-am mutat familia mea si a sotiei, de 2 ani , ca locuinta privata, cu baie, bucatarie, dormitoare, birouri. 4. In hotararea HCGMB nr. 242/2005 am fost propus pentru un nou spatiu comercial la pozitia 67, mintind ca ni-a fost luat de proprietari spatiu din Dorobanti 56. In 2006 am fost abilitat sa primesc acest spatiu, pe care anul acesta am sa-l cumpar Fac mentiunea CA TOATE SPATIILE AU FOST GASITE IN STAREA ACTUALA, eu facand poze la fostul cinema FEROVIARUL, a caror ruine sunt si acum, pentru a arata cati bani am bagat in spatiile de mai sus, adica putin peste 0 lei. De asemenea NU AM ACHITAT NICI MACAR CHIRIILE SIMBOLICE PENTRU SPATII, de la preluare lor si pana astazi. Mai fac precizarea ca am luat numai din judetul Ilfov si Bucuresti 2,5 ha teren intravilan, zone de vile. De asemenea am mai luat terenuri prin intermediari si le-am vandut, asemenea celor 2,5 ha de pe numele meu
stefan dumitru preda 2010-02-09
Garda Revolutiei Romane da in vileag afacerea certificatelor In vreme ce revolutionarii isi continua greva foamei in fata Guvernului, fondatorul Garzii Revolutiei Romane (GRR), infiintata pe 5.01.1993, Stefan Dumitru Preda, sustine ca statul a scapat din mana controlul asupra certificatelor de revolutionar. "Nu am avut sediu niciodata, deoarece suntem singura organizatie de revolutionari din Romania care nu a fost de acord sa se alieze cu vreo asociatie sau partid, pe motiv ca majoritatea au, printre revolutionari, si falsificatori care si-au insusit averi uriase si importante sume de bani", a spus presedintele GRR. El a oferit ca exemplu Liga Nationala a Luptatorilor din Decembrie 1989, condusa inainte de Adrian Staicu, plecat in S.U.A. in 1994, cu aproximativ 100.000 de dolari, proveniti din vanzarea unor certificate de revolutionar. "Un alt motiv pentru care nu am primit spatiu este acela ca, in 1994, am descoperit in imobilul din Calea Victoriei 133-135, 40.000 de certificate false de revolutionar, in alb. Din ele au fost furate cam 1.000 de bucati. Cei care au cumparat aceste certificate furate au beneficiat de 10.000 de metri patrati de teren, spatii comerciale, case, circulatie gratuita pe transportul in comun", a precizat presedintele Garzii Revolutiei Romane.
rosi ballano 2010-02-09
Garda Revolutiei Romane da in vileag afacerea certificatelor In vreme ce revolutionarii isi continua greva foamei in fata Guvernului, fondatorul Garzii Revolutiei Romane (GRR), infiintata pe 5.01.1993, Stefan Dumitru Preda, sustine ca statul a scapat din mana controlul asupra certificatelor de revolutionar. "Nu am avut sediu niciodata, deoarece suntem singura organizatie de revolutionari din Romania care nu a fost de acord sa se alieze cu vreo asociatie sau partid, pe motiv ca majoritatea au, printre revolutionari, si falsificatori care si-au insusit averi uriase si importante sume de bani", a spus presedintele GRR. El a oferit ca exemplu Liga Nationala a Luptatorilor din Decembrie 1989, condusa inainte de Adrian Staicu, plecat in S.U.A. in 1994, cu aproximativ 100.000 de dolari, proveniti din vanzarea unor certificate de revolutionar. "Un alt motiv pentru care nu am primit spatiu este acela ca, in 1994, am descoperit in imobilul din Calea Victoriei 133-135, 40.000 de certificate false de revolutionar, in alb. Din ele au fost furate cam 1.000 de bucati. Cei care au cumparat aceste certificate furate au beneficiat de 10.000 de metri patrati de teren, spatii comerciale, case, circulatie gratuita pe transportul in comun", a precizat presedintele Garzii Revolutiei Romane.
lica samadau 2010-02-09
Cu o cunostinte la Prim.Bucuresti, d-l. presedite al Asociatiei Jilava 89, trece de la la pozitia 67, la pozitia 12 (se pare cu ajutorul unui viceprimar cu care a fost coleg la aripa tanara a unui partid, si caruia i se faceau mese mari, la Pitzeria din Calea Dorobanti 56, intr-un salon de la subsol), avand deja trei spatii date pentru asociatie (se prezinta in atasament documentele Primariei luate de pe Internet)), motivandu-se ca spatiul din Calea Dorobanti 56, i-a fost luat de proprietarii de drept din 1994 (spatial unde se dadea mese ulterior avizelor, si se pare vandut dreptul litigious al imobilului, mostenitorilor proprietarilor de drept, in 18.01.2010 ), spatiu pentru care nu a achitat la d.a.f.i., nici un leu de peste 15 ani (nici macar pretul redus ca sediu de asociatie, dar in fapt un RESTAURANT, compus din Pitzerie, Restaurant, Terasa, Salon si Bar la subsol, Sala de jocuri si Biliar la Etaj). Cine plateste paguba imensa si diferenta de la chirie ptr. spatiu asociatie la spatiu restaurant in zona 0 Bucuresti. In atasament adaugam si actiunile judecatoresc si un document ce poate interpreta legatura cu viceprimaul in cauza. De asemenea adaugam si hotararile judecatoresti ce poate duce la concluzia ca trecerea imobilului din Calea Grivitei de la PARTID sector 7 Bucuresti (sic!) la ASOCIATIE, de la ASOCIA- TIE la SRL-ul cu acelasi nume (sic!), si de la SRL la adm. unic asociat, identic cu preseditele Asociatiei Jilava 89.
rosi ballano 2010-02-08
De pe internet am copiat anuntul sugestiv : Cu toată campania din presă, d-l. De mai sus, face diligențele de rigoare sa închirieze spatiul proprietate din str. Academiei 39-41, sc. III, ap.6 – bis, a dat anunturi in presa, pentru a se muta in blocul roz, C. Grivitei 60, vizavi de baia Grivita, S+P+1, bloc luat pe Partid , PSD sector 7 Bucuresti (sic!), trecut pe Asociatie apoi pe SRL cu acelasi nume, unde este singur asociat si cumparare mai apoi pe persoana fizica, adica el, spatiu de peste 1.000 mp.Pentru acesta spatiu uriaș plateste o suma simbolica, de 100-150 euro, de pe spatiu din Academiei va lua 1000 euro, 850 euro castig. oricum este al treilea spatiu ca revolutionar si mai are alte doua spatii, avizate de prim. bucuresti. totul se gaseste pe internet la accesare ~Gadina Constantin~ si As.Jilava ~89-R.-R., nu doreste sa piarda nici un leu. > ..2. Gadina Constantin - pozitia 67 - contestatie justificata. O.R. nr. 45/1994, a detinut spatiul cu alta destinatie în Bd. Dorobanti nr. 56, sector 1- revendicat si restituit fostului proprietar (sic !) DAR SPATIU L-A RESTITUIT EFECTIV DUPA 18.01.2010, deci dupa 15 ANI .
Cosmina 2010-01-14
Trist,au ajuns luptatorii si raniti ( care acum is bine acasa cu familiile lor ) sa aiba aceleasi drepturi ca si noi,cei care ne-am pierdut tatal,sotul in revolutie...Rusine..mie scarba de tzara asta,imi pare rau ca mi-am pierdut tata pentru o tara ca Romania!!!
daniel 2009-03-07
Consider ca ajunge cu facilitatile pentru acesti revolutionari. Nici cei care sunt veterani de razboi nu au astfel de facilitati. 20 ani le ajunge. Puneti stop risipei. Trei sferturi din ei au inselat legea 42. E criza, treziti-va
Bianca 2012-10-07
Ma dar cum te tezisi tu Asa sa bagi in Oala toti,"revolutionariii"unde Ai fost tu cand vroiai libertate? Cum de Ai tu acUm ocazia sa scri pe Internet?
Total 25 comments.
3799
 Bref
 Media Culpa
 Numarul Curent
DESENAND (CA) LUMEA
 Vis a vis
 Scrisori de la cititori
 Prieteni 22
.